• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyfiken på hur Polisen är utanför Svedala???

Roddan

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
12159
Medlemskap
2024
Husbil registrerad Personbil klass 2 över 4,5 ton i EU. Med AB-körkort. Körkort före förste Juli 96. Har någon blivit stoppad av polis i EU eller Kroatien för dom är väl inte med i EU. Vad jag är nyfiken på är hur krångligt det är vid en kontroll.
PS: Jag har lagarna på print. Nyfiken?????

B

brittsan

Guest
Sv: Nyfiken på hur Polisen är utanför Svedala???

Jag är också nyfiken vad som händer. Är det ingen här som blivit stoppad ?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Nyfiken på hur Polisen är utanför Svedala???

Det finns ett antal trådar på Forumet som handlar just om detta.

Sverige har ett undantag i den här frågan och det betyder att övriga EU-länder skall respektera undantaget.

Men, eftersom den enskilde polismannen ute i busken knappast kan kunna och vara uppdaterad på de olika undantagen som finns inom EU, så har i allafall vi kopior på besluten med i bilen.

Om inte jag missminner mig blir Kroatien medlem i EU den 1 juli 2013,så i det fall det är ett problem idag, så försvinner det den 1 juli iår.

Har för mig att jag även läst att övriga länder inom EES, dvs. Norge, Island, Schweiz och Liechtenstein också respekterar undantaget.... har i alla fall taget det för givet när vi kört i dessa länder.

Senast ändrad:
Toppen