• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyckel-lös!!??? HJÄLP!!

F

F.d. 16189

Guest
vi haft vår husbil nu i många år och är nöjd med den, men vi har alltid bara haft EN nyckel...pratat om att göra kopia men det har alltid kommit nåt mellan och nu höll den på att gå av:(. satte en tejp på den och skulle åka och göra en kopia - då TAPPAR JAG DEN!!:mad:. Jag ringt runt till olika försäljare men ingen vet vart man kan köpa nån. Ska förklara hur den såg ut. ganska liten (vi har en likadan till vattentank-låset men den har siffrorna 58 och passar ej) ca 5,3 cm lång med en svart rektangulär plast "nyckel-huvud" som är ca 2,5 x 1,7cm och har ett stort V instansat och längst ner på plasten står: made in italy. på nyckeln fanns siffrorna 72... Är det någon som har nån ide´var jag kan söka??? Nyckeln passade till bodelsdörren, 2 serviceluckor samt till gas-skåpet. känns inget vidare att behöva köpa nya lås.. kanske nån har en som jag kan få kopiera? husbilen är en burstner A620 -92
Katarina

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Nyckel-lös!!??? HJÄLP!!

Du bör kunna åka till en Bürstner firma så skall dom kunna ta fram nya nycklar till din bil, dom bör kunna ta det på regnummer /chassienummer .

F

F.d. 29925

Guest

Kolla i KAMA-katalogen där finns mängder av nycklar att välja på.

F

F.d. 16189

Guest

jag har varit i kontakt med burstner på östgöta camping , fick telnr av återförsäljaren här i sundsvall, men icke.....finns inte, inte heller i kama katalogen, de ska ha 4 siffror eller 2bokstäver och 2 siffror.
kom gärna med mer förslag, jag tror ni förstår mitt dialemma!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Föreslår att du kontaktar Burstner direkt, de bör kunna ta fram nya nycklar efter tillverkningsnumret på din husbil om låsen inte blivit utbytta. Möjligen kräver de ett ägarebevis som visar att du är rätt ägare till husbilen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Er det någon stad du kan demontera låsen, koden står ofta på cylindern.
Utan kod eller en fungerande nyckel er det ingen annat lösning en å byte cylinder.

Dette siste er ikke 100% riktig, har en først fått ut en cylinder så kan en bygge rett nøkkel til denne. Dessverre er dette en tidkrevende jobb og ikke lønsomt om en ikke kan gjøre den selv.

Toppen