• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nybliven Plåtisägare!

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Ja vem kunde tro det?
Det startade med att det för några år sedan kom en kul kille till oss med denna bil, ja PatricS heter han (HBKnr?) ;) och vi satt i nya lampor i hans bil.

Jag blev, om man nu kan bli kär i en bil, så blev jag det i denna, haha...
Sa till att om den skulle säljas ville jag köpa bilen. Riktigt så blev det inte för bilen han med en ägare till innan denna ägare ringde mig och frågade om intresse fortfarande fanns.

Så det kan bli! :)

Vi har satt in LED-strip i alla skrymslen och vrår så vi har nu fint lyse över allt. Bilen är i så fint skick och den är så mysig. :D

Lite fakta:
Iveko 35c15 van -04
Bredd 2m, Längd 6m
Lastar 820kg
Drar 3500kg
Alde vattenburen värme!
Dubbelgolv!
107kW går som tusan;)
Mycket ljud men behöver ny spelare... vill gärna ha aux ingång.

Bäst av allt... Emma gillar den skarpt:cool:

Så nu hoppas vi att vi ska platsa i plåtisgänget:p:

2012-12-16 14.49.57.jpg

2012-12-16 14.50.36.jpg

2012-12-14 14.31.25.jpg

2012-12-14 15.17.27.jpg

2012-12-14 15.20.41.jpg

2012-12-14 13.54.26.jpg

2012-12-14 13.54.44.jpg

2012-12-14 13.56.04.jpg

2012-12-14 18.10.26.jpg

2012-12-14 18.43.17.jpg

2012-12-14 18.45.48.jpg

2012-12-14 19.24.02.jpg

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025
Sv: Nybliven Plåtisägare!

Å vilken bil :) från tillverkaren Björn Simson.
Ringde honom innan jag köpte den strax norr om Göteborg - ha sa bara -Köp den - det kommer - aldrig att byggas nån fler sån bil - det är för dyrt. Åkte förbi honom å ville göra en fukttest när vi köpt den - varför det? sa Björn - det behövs inte!!!
Björn döpte den till Silverpilen - ett passande namn (han döper alla sina bilar). :) Går som ett spjut å vänder på mindre radie än personbilen.:)
Min drömbil - men tyvärr inte hustrus - så då gick det som det brukar gå. :cool:
Lycka till med Plåtisen!!
Å välkomna upp till Umeå å hälsa på - å visa upp den.

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Grattis till nya husbilen. Tvivlar inte att den kommer att bli både "snygg" och praktisk efter er förvandling. Ser riktigt hur ivrig Lasse är med diverse jobb. Hoppas vi alla här på forumet för följa alla klurigheterna ni fixar på husbilen. Var ändå en liten högoddsare av erat val. OBS Inget negativt menat av det sista. Häggen i Umeå

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021

Trevlig bil men hur ska ni få plats med alla era lampor och fototillbehör ?
Dragkrok och släpkärra förstås !

Hälsningar

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det var en liten käck bil men detta är väl en bil i väntan på den nya som snart kommer (antar jag för ni har ju lite lastbehov).

I

Ice-Man

Guest

Fina foton, men hur ser den ut på ovanvåningen? :)

Kul att ni hittat drömbilen och att ni är överens om samma drömbil - jobbigt att köra två bilar när man ska ut....

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1804

Guest

Klart du platsar i plåtisgänget, välkommen :)

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Dom har kanske inte övervåning, men det finns källare:)

Tobbe

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
6778
Medlemskap
2025

En snygg plåtis, verkar vara en drömbil i "Plåtisvärlden"
Välbyggd är inte överord, vill gärna höra ur den fungerar i praktiken

Grattis till en fin Plåtis

F

F.d. 29910

Guest

Kan inte annat än att säga G R A T T I S ! :wub:
Valde själv en plåtis efter att ha haft 3 olika sorters husbilar tidigare!

/Malbeck

F

F.d. 24356

Guest

RIKTIGT SNYGG BIL, min känns primitiv i en jämförelse kanske blir något liknande nästa gång aningen större men fortfarande smidig som en personbil !

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

GRATTIS från mej också, märkte då för ett par år sen, när vi var o bytte lampor att du var lite nyfiken på en plåtis.

Leif

F

F.d. 25431

Guest

Hej!

En riktigt fin bil! Grattis!

Hur många kan man sova i en sådan?
Antal vuxna? Barn?

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

HEEJ!

Än så länge har vi bara kört bilen från där vi köpt den och hem, så vi vet inte hur bra allt kommer att fungera, men vi lovar att berätta så snart vi tagit vår första åktur.

Vi kollade värmen förrgår innan vi åkte upp till Fåsås, och jag sa till Lasse på en gång när vi klev in i den "Välkommen in i bastun!". Värmen var det inget fel på kan man säga, det sitter ju en lika stor värmare i denna som det gjorde i Flairen, och denna bil är mycket mindre. :)

Det är några så justeringar kvar innan vi kommer att ge oss ut på tur, så den får fira jul och nyår inne i garaget. Och snacka om lyx, den få gott och väl plats inne i vårt varmgarage med smörjgrop. Inte illa! :D

Jo, det var ju det där med garage... Som Gunilla och Bernt påtalade får det lov att bli släp efter bilen när vi blir tvungna att få med oss en hel del saker. Men vem vet kanske behövs det inte så länge till, vi har ju tänkt att bli pensionärer snart ;), och om vi förstått det hela rätt så behöver man inte jobba när man går i pension?!? :D

Ha det så bra där ute i snön och är det någon som vill komma upp till Fåsås och bada bastu med oss och kanske bada i snön så är det bara att slå en signal!

Kram Emma

F

F.d. 29841

Guest

Hej Emma
Va ska du då göra om du inte jobbar? Se upp för sofflocket.
Plåtisen ser fin ut. Har Ni klart med försäkringsbolaget.?Va de inte lite strul?
Tutar som vanligt när vi åker förbi,blir i mellamdagarna då drar vi till Mora igen.
/Vidhem

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Hej Emma
Va ska du då göra om du inte jobbar? Se upp för sofflocket.
Plåtisen ser fin ut. Har Ni klart med försäkringsbolaget.?Va de inte lite strul?
Tutar som vanligt när vi åker förbi,blir i mellamdagarna då drar vi till Mora igen.
/Vidhem

Hej på dig Vidhem!

Sofflocket? Inte då! Om jag inte jobbade då skulle jag vara i Fåsås mycket mycket mer, och där måste man ju rör på sig lite efter som man måste hämta vatten från brunnen varje dag, hämta in ved och gå ut på dasset. Att sen få se Europa från husbilen skulle inte vara dumt, bo i ett varmt land på vintern, promenera mycket, sticka raggsockor och lovikkavantar, rida, dansa, sola och bada, umgås mer med vänner, lösa korsord, skriva fler kärleksbrev till Lasse, ge honom mer massage till hans onda rygg, fortsätta att lära att man har bara ett liv och att man ska ta vara på det och göra så gott man kan för att få ha ett friskt och bra liv. Sen skulle jag säkert fortsätta att skriva på husbilsklubben ibland. Men sen vet man ju inte jag kanske blir en stor fet tant som ligger på sofflocket och äter praliner... haha, fast det har jag svårt att tro, dessutom har vi ingen soffa med lock på.... ;) :D

Vi kommer att vara i Fåsås i mellandagarna, så vill ni får ni gärna komma hit och dricka en kopp kaffe om ni ändå är i Mora!

Ha det så bra och kör försiktigt!

Ang. försäkringsbolaget så övertog den nya ägaren av Flairen all kontakt med försäkringsbolaget. Tack och lov...

Kram Emma

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Var Ni till Köping i går Onsdag? Det stod en Plåtis vid Bilia ( Skinn gubben)när jag åket förbi.
Som du vet Emma, alla som jobber lever, men går man å blir pensionär så kommer man att dö förr eller senare.

Vi stannar i allafall vid Mora klockan å tankar, brukar vara 40 öre billigare/liter där.
/Vidhem

Toppen