• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nybliven medlem

F

F.d. 6659

Guest
Hitta detta eminenta forum då jag sökte lite info ang. min gamla MB O309D , inte hadde jag någon aning att det fanns så många husbilsangtusiaster på nätet !

Dekalerna kom med posten i går , så i dag ska det ut å klistras !
Jag är 34 år med 2 barn och sambo , och vi delar alla glädjen med att vara ute å rulla !
Till sommaren är Norge som semester plan ,men även många Jeepträffar , har bussen som dragbil av Jeepen

Men innan dess så ska det monterars turbo :) Har 5,7 litaren men med släpet på 3 ton så blir även denna väldigt trött ..
Har införskaffat en hollset hx40 det borde kunna blåsa liv i den gamle .

Hoppas på att kunna utbyta många bra ideer och tipps !
// Per Ekman

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Nybliven medlem

Välkommen som nybliven medlem, tror du kommer att hitta mycket "matnyttigt" på denna sida.
Hittar du ej var du söker så ställ bara en fråga, kan lova att det ej tar lång tid att få svar.
Hälsningar Ragge 358/susanne

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

VÄLKOMMEN. Här finns det hur mycket kunskap som helst ställ bara en fråga så genast kommer det många svar. Men HBK är även en klubb med ett socialt umgänge klubbmedlemmar emellan. Har fått många vänner att chatta och blogga med, samt hoppas jag få träffa ute på vägarna i sommar.
MVH Gunilla

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Välkommen, skönt att se att nån mer har satsat på en kvalitetsbil.
Calle

Senast ändrad:
F

F.d. 50097

Guest

Välkommen! Ja, här hittar man alltid svar på alla små konstiga frågor man har om husbilen, vad det är råkar vara :)
Samtidigt är det ju kul att prata med andra som gillar det rullande livet :)

Vi ses på vägarna!

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

F

F.d. 6659

Guest

Nu när man kikat omkring på forumet så hittar man nästan allt man söker , ang turbokonverteringen så får väll det bli en bygg tråd var det lider , om allt går vägen så tängte jag börja i påskhelgen .

I

Ice-Man

Guest

Välkommen!
Turbo - hmmm... Montera den gigantista snurran som du har på din profilbild! :)
Tar väl 20 minuter att varva upp, men sedan.... :)

Toppen