• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nybliven husbilsägare säger HEJ PÅ ER !!

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Hejsan ! Jag är en nybliven ägare till en ny Rimor Europeo-6. Eftersom jag varken har ägt alt. hyrat en husbil eller husvagn tidigare så är detta livet helt nytt för mig och hustrun. Jag är 55 år och för många, många år tillbaka bestämde vi oss att försöka skaffa en husbil eftersom det livet verkade så tilltalande. Påverkan från andra husbilsägare har också gjort att det till slut blev en husbil. FIAT-motorn spinner som en katt och den 6-växlade lådan känns bra. Fast... Efter att ha läst i forumet om FIAT kontra växellådan så känns det som om det redan är dags att beställa en ny. Ha det bra allihop !! :D :D

Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Nybliven husbilsägare säger HEJ PÅ ER !!

Välkommen till denna trevliga klubb.
Är lite i samma situation som du, medlem sedan början av januari då jag köpte husbilen.
Surfa runt på vårt forum, jag lärde mig mycket där. Använd sök-funktionen om du vill ha info om något specifikt.
Skriv gärna frågor, du får helproffsiga svar med tips.
Än en gång välkommen, hoppas du tar steget vidare och blir medlem, då öppnas ytterligare info-sidor vilka är värdefulla.

Senast ändrad:
F

F.d. 50004

Guest

:yes: Grattis till den nya husbilen.
och
välkomen till husbilsklubben.

:rolleyes: Hasse o Lena

F

F.d. 4879

Guest

Välkomna till klubben! Fiat har väl sina sidor men dom är inte så dåliga som man lätt kan tro när man läser om dom. Det rullar ju onekligen massor av dom både som speditionsbilar och husbilar.

F

F.d. 52909

Guest

Hej o Välkommen hit, ser att vi nästan är nabos...inte långt till Gällstad härifrån. Kom gärna förbi o sörpla kaffe nån gång...o glöm inte fiskespöna. :yes:

Tror inte du behöver oroa dig så mycket ang växellådan på din, mer problem i tidigare årgångar.

Mvh

G

GunDogs

Guest

Välkommen till klubben. Du behöver nog inte vara orolig för din växellåda. Du har ju den nya 6-växlade. Den gamla 5-växlade var tyvärr ingen bra konstruktion. 5:an fick för dålig smörjning. Åkte själv på ett byte på min förra bil. Handhavandefel, sa man på verksta´n (i så fall av förre ägaren, för jag hann inte köra mer än 600 mil).

Gläd dig åt din nya bil och njut av husbilslivet.

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Dig Tommy. Vi bryr oss inte vilken bil Du har det enda som gäller är att Du MÅR BRA.
Hälsningar från medlem nr 35.;) :D

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

:spinny: Hej på er:spinny:

Välkomna i gänget hoppas att ni ska trivas med oss.
Hoppas även att ni tar steget fullt ut och blir medlemmar, då öppnas ytterligare sidor.
Bl.a Ställplatslistan som kan vara värdefull på många vis.

Grattis till nya bilen;)

MVH

Peder HBK2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen