• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nybliven husbilsägare 2008

stigge44

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1591
Medlemskap
2025
:twitcy:Info om vad som hände fortsättningsvis under första året: Sprickan i taket blev ju lagad och taket lackerat och resan kunde starta 2008. Men efter en tur till Spanien upptäckes att en ny spricka startat sidan om den lagade och att ingen förstärkning gjorts på taket för att eliminera problemet.
Garantitiden ute, vad skall nu hända? Kontaktar Bengt i Örkelljunga ang. vad som hänt. Får svaret att ang. den nya sprickan får jag reklamera detta hos deras lackeringsfirma, det är inget de kan göra något åt. Jag kan inte inse att det är lackeringsfirman som brustit eller gjort något fel, det är ju ett konstruktionsfel. Men Bengt i Örkelljunga åtog sig att limma om toppen som hade släppt på en del ställen. Förstärkning har nu lagts i taket på egen hand och sprickan har lagats med gelcoat från Biltema.
Fick återigen köpa nytt kugghjul till eltrappsteget a, 1200 kr (Projekt 2000) som slutade att fungera ( finns någon med tips i frågan?).:yes:

Bilagor

• Att vara nybliven husbilsägare 2008.doc
    24,5 KB · Visningar: 136
Senast ändrad:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Nybliven husbilsägare 2008

Mycket väldokumenterat och prydligt vad som slår mig att alla och en var av husbilsreparationerna är med ett ord skit. Dom verkar inte ha någon riktig utbildning utan är hemma pulare som har kontrakterats och skulle aldrig få jobb på en bilfirma det är ljusår emellan dessa olika verkstäder.
Men tydligen sätter vi ner våra krav mot dessa värdelösa människor. Gjorde en ejen ditsättning av husbilsbatteriet i min nya Mc Louis inte vill jag lämna in den till klåpare så man inte vet vad dom har gjort, kanske har dom satt tuggummi un der som skall hålla det på plats. Luftningen av bateriet fanns slangen men inte inkopplad, det utfördes fackmässigt och inte av servicepersonal. Nej lär Er bilen och åtgärda det själv det både sparar ev. hjärtinfarkt och det blir en fin tillfredställelse att utföra det själv. Men vad jag förstår så är dom flesta som åker husbil ganska gamla och är lite krumma i kroppen och ligger helst i långbäddar på grund av bekvämlighet och problem med rörligheten och då är det inte så enkelt att krypa i alla utrymmen för att åtgärda alla fel som ständigt uppstår i dessa halvfärdiga fordon. Vi är tydligen för snälla eller är branchen så att man inte har högre ambitioner på garantin.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Nybliven husbilsägare 2008

Tack för den passningen Jaktfalken...har fyllt 70, men tror nog jag kan vår husbil vad gäller det som kan fixas själv och det är ju rätt mycket. Tror inte ålder är allt utan även lust och att inte ha tummen mitt i handen!!!!Monterade för några dagar sedan ett drag på husbilen....trots ålder och kravlande på marken gick det bra!!!
Medger dock att långbäddar kan vara sköna, när natten infinner sig.
Roadglider,

Toppen