• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

nybörjare

F

F.d. 12566

Guest
Hej. Vi är som sagt nybörjare till husbil en fiat Flendt Ducato 91.
Nu skall jag fixa för "avloppet" en slangkoppling till vattnet ner till en
dunk. den skall skruvas in. blir det att köpa på husvagnsbutiker ?
På varje sida av dörrarna spricker plastsidorna. från nitarna o utåt, finns det något bra sätt att dölja dessa .. Tackar alla som svarar. Är detta rätt forum att fråga på eller skall man skriva på Husbilsdoktorn ?

M.v.h :wub:Herrljungabil

F

F.d. 55397

Guest
Sv: nybörjare

Du får nog svar vart du än skriver.... :)

Av någon outgrundlig anledning så är grejjer lite extra dyra på specialbutiker, så kika på VVS avdelning på stormarknad/byggvarughus så kan du säkert plocka ihop nåt som passar.

Skall du ha m/spillvattenlunga m/Husvagn "fast ansluten" eller för att kunna tömma genom? För tömning är en uppskuren / spilloljetömmardunk bra verktyg.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Kan du inte klistra över sprickan med dekalen HERRLJUNGACIDER så ser MAN VARIFRÅN DU KOMMER.
/Vidhem

F

F.d. 12566

Guest

Smart tänkt. Men då måste jag beställa fler dekaler ho ho:)
Skall använda den ideen till andra ställen
tack

Toppen