• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nybörjare!

F

F.d. 55471

Guest
Hej alla husbilsägere.

Vi har just köpt en husbil och är nybörjare på detta, har hyrt en för många år sedan och kände att detta är vår grej. Så nu har vi köpt en egen och behöver lite "nybörjartips" av er erfarna husbilsägare, vad är det första vi ska göra inredningsmässigt och förberedelsemässigt inför första resan.Tacksam för svar. H&S:confused:

F

F.d. 12358

Guest
Sv: Nybörjare!

Kolla så att allt tekniskt fungerar, t ex spis, kylskåp, varmvatten, värme, vattenpump, etc.
Åk sedan på en kort tur med övernattning, så får man automatiskt ett antal idéer hur man vill ha det inredningsmässigt i sin bil.
Jag kan också tipsa om en bra bok som täcker upp det mesta man behöver veta:

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/357728

F

F.d. 55471

Guest

Hej Hans. Tack för dina tips. mvh H&S:)

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Kolla även upp själva bilen innan avfärd, olja, vatten, batteri osv osv.
Sånt där man vill slippa bry sig om på resan!

H

hianders

Guest

Lycka till med husbilslivet! Vi är frälsta sedan fyra år tillbaka och är inne på vår andra hb.
Vi försöker att ha denna checklista att kolla varje gång vi åker ut men ibland har man så bråttom iväg att man glömmer! Hoppas den kan ge er några tips!

Det ar ju ett tag innan man bor in sig och vi hittar ständigt saker som man vill ändra på, men, det är bara roligt!!

fru hianders/Inger

Bilagor

• Checklista.xls
    35,5 KB · Visningar: 203
Toppen