• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nybörjare söker köpråd

F

F.d. 9164

Guest
Hej!

Vi står i begrepp att köpa husbil. Vi vet i grova drag vad vi vill ha vad gäller specifikationer, men är lite vilse i alla märken och modeller - priserna skiljer sig ju en hel del. Hoppas på lite input här.

Vi vill ha långbäddar och stort garage. Behöver inte palla värsta vintern men gärna mitten april och framåt i fjällen. Helst under 3500kg. Semi-integrerad.

Tänker oss en lågmilare - max 3000 mil. Pris runt 4-500 000:-. Som exempel: vi har tittat på en Carado T337 som på pappret var perfekt, men som hade taskig körställning(jag är lång) och som kändes allmänt "tunn" i inredning etc.

Finns det exempel på andra "under-märken" som man bör se upp med om man har våra preferenser? Å andra sidan, finns det märken som man bör titta på om man vill få lite mer kvalitetskänsla. Tänk Volvo-inredning(snäppet under BMW i känsla) om man för över till bilar.

Med vänlig hälsning/Uffe i Umeå

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Nybörjare söker köpråd

Är Caradon byggd på Fiat Ducato så har du redan uteslutet största delen av marknaden.

F

F.d. 9164

Guest

Är det så, du tänker på körställningen? Jag testade även en Burstner Nexxo T728 och (inbillade?) mig att jag satt lite bättre i den. Kan inte förarstolarna skilja mellan olika märken?

Sitter man bättre i Ford om man är lång?

oskobe

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
12585
Medlemskap
2024

Carado är ett lågprismärke baserat på fiat. Äldre 337 kan dock vara fordbaserade. Fiatbaserade har enligt bilder på mobile.de dock samma pilotstolar som de flesta husbilar gissningsvis ca 80 till 90 procent av marknaden har den stolen.

Toppen