• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nybörjare med husbil!

F

F.d. 1302

Guest
Hej alla erfarna medlemmar. Som nybörjare behöver jag "råd"!
Har köpt en Mobilvetta 2009 med "megapaket" markis, cykelhållare, gaslarm, backkamera, GPS, TV/DVD mm mm
Har under 1970 talet turnerat med en husvagn HOBBY Prestige boggie, fastnade för en sommarstuga under 80 och 90 talet och har nu gett mig på husbilslivet.
Ge oss råd om allt från vinterförvaring till mysiga platser att besöka i Sverige och utanför Sverige, har en hund med oss mm Vad skall vi tänka på????

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2026
Sv: Nybörjare med husbil!

Hej!:)
Hade samma funderingar när vi köpte husbil i maj 2007.
Förutom att jag ställde frågor och läste på forumet i flera timmar varje dag de första månaderna, så finns det fortfarande en massa kunskap, som andra medlemmar delat med sig av, som jag inte läst.
Vad jag vill säga är att det skulle vara ett "hästjobb" att svara på allt i ett enda inlägg ... så "offra" två hundringar och sök sen på forumet på det du är intresserad av! Du kommer inte att ångra dig!
Önskar er många fina turer i husbil! //Pirkko

Senast ändrad:

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Hej Boråstomas
Alltid trevligt med fler från Borås. Om du går ner till parkeringen vid Ryavallen på din sida så stor det en fin husbil där. Det är Hasse och Evas husbil och dom har massor med erfarenheter och dom bor i närheten så dom ser till sin husbil. Dom kanske du kan kontakta eller du får gärna höra av dig till mig. men vi har bara haft husbil i 2 år

Hälsningar

F

F.d. 3088

Guest

En enkel grej, väg bilen och se hur mycket du kan lasta utan att få överlast :cool:

Gurra

ThomasElisabet

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2025

Hej.
Har bara varit med här ett tag nu men det finns mycket att hitta. Bestäm er åt vilket håll ni ska först, Sverige, Norden, Europa, kolla sedan i forumet på reseberättelser. Håller själv på så just nu då vi tänker åka till Provence o Toscana i maj-juni.

Thomas (h00tan) Andersson, räknar mig som Boråsare fast postadressen är Brämhult

Toppen