Gillinger
HBK Intresserad
- Kommun
- Vallentuna
Sitter och letar efter en längre och större bil än vi har idag. Men det verkar inte finnas några modeller som fyller alla våra krav så jag tänkte kolla med er innan vi börjar om med kravlistan.
Idag har vi följande krav:
3850+
Bältade platser mitt emot varandra vid bordet. Sen om det är två eller fyra bältade platser vid bordet spelar mindre roll - så länge de sitter mitt emot varandra.
Helst en soffa bredvid istället för en liten dinette
Eftersom kravet ovan verkar det som det måste vara en alkovbil?
Våningssäng bak alternativt två längsgående bäddar (har inte sett detta i kombination med alkov?)
Helst runt 7.5 meter lång, vår nuvarande är 5.99 och den känns trång
Bürstner 747-2 känns perfekt men har inte våningssäng bak. Kommer aldrig få ungarna att dela dubbelsäng och att vara beroende av att bädda upp och ner dinetten är vi inte supersugna på... Chausson har en modell också men den är < 3500 och lite kort.
Finns det ens någon husbil som uppfyller detta eller jagar vi en enhörning?
Idag har vi följande krav:
3850+
Bältade platser mitt emot varandra vid bordet. Sen om det är två eller fyra bältade platser vid bordet spelar mindre roll - så länge de sitter mitt emot varandra.
Helst en soffa bredvid istället för en liten dinette
Eftersom kravet ovan verkar det som det måste vara en alkovbil?
Våningssäng bak alternativt två längsgående bäddar (har inte sett detta i kombination med alkov?)
Helst runt 7.5 meter lång, vår nuvarande är 5.99 och den känns trång
Bürstner 747-2 känns perfekt men har inte våningssäng bak. Kommer aldrig få ungarna att dela dubbelsäng och att vara beroende av att bädda upp och ner dinetten är vi inte supersugna på... Chausson har en modell också men den är < 3500 och lite kort.
Finns det ens någon husbil som uppfyller detta eller jagar vi en enhörning?