• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyar i Tyskland

I

Inger & Taeke NL

Guest
Va'kul det ar med den har klubben.

Vi, dvs jag, hade haft kontakt med Anita o Dage 1113 via Husbilsklubben.se sedan forra varen.

Till nyar hade vi kommit overens att traffas i Tyskland. Taeke bokade plats i Bremen pa Wohnmobil Oase Bremen bakom Hanse Komfort Hotel (6 platser).
Vi traffades den 28/12 och stannade tva natter i Bremen. Det var kallt och fuktigt i luften, men vi tog ett par promenader runt i stan. En kopp kaffe med bakelse gjorde susen i mellanat, Gluwein ar inte heller sa daligt att varma sig med.

Den 30/12 korde vi vidare till Stade's Stallplats med 79 platser.
Vi tittade runt i staden, som ar mycket vacker att besoka. Nar vi kom tillbaka var det ganska mycket husbilar och mer kom det under kvallen och foljande dag.

Nyarsafton spenderade vi tillsammans i var bil med drickbart och tilltugg. Vid tolvslaget gick vi ut for att titta pa alla vackra fyrverkerier och onskade varandra ett gott nytt ar.
Foljande dag akte vi at varsitt hall. Anita o Dage skulle tillbaka till Perstorp och vi till Dokkum i Holland.

Mycket trevligt satt att spendera en nyarsafton. Tack for sallskapet Anita o Dage!

Halsningar fran Holland :twitcy:

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Nyar i Tyskland

Va kul
Vi firade julafton i Stade stellplatz.Kumani,hbk400Ulla och Kent som gifte sej på julafton i Svenska sjömanskyrkan,Hamburg.
Inte så många husbilar, men veckan före var det fullt pga julmarknaden som avslutades då.
Mycket trevlig och gullig stad med mycket gågator .
Hunden tog med oss på en promenad runt hela staden, alltså gamla sta´n.
Sen åkte vi upp till Heiligenhafen medan Kumani och KentUlla for till Bürg för gasolpåfyllning och dom övernattade där.
Vi handlade och satte upp HBK beachflaggan i gräsrefugen. Senare så knackade det på dörren och där stod ett par från Upsala.
Kom in sa vi och det gjorde dom. Vi såg att det var en svensk bil och vi är på väg till Spanien och frågar om tips på resväg genom Frankrike och ner till Spanien.
Nej, vi kan inget om det men sa Barbro, jag har nyss pratat med ett annat svenskt par som är på väg ner och dom hade åkt mycket neråt.Jag går och bjuder in dom så får ni träffas.
Det blev en intensiv genomgång av resvägar och stellplatzer.
Det var mycket trevlig samvaro. På morgonen drog "spanjorerna" iväg.

Senare kom Kumani och KentUlla ner och senare på kvällen kom Kjell 105 med hustru och anslöt. Men senare ändå kom Ingrid &CartagoAnders men i en Niesman Flair.
Vi promenerade mycket,bra med hund, på dom fina promenadstråken som finns i Heiligenhafen.
Besök i hamnen på glüweinbaren. På nyårsafton hade Margot beställt bord på Seesterne och vi startade vid 18 tiden och åt en formidabel middag.
Nattens fyrverkeri var överväldigande och vi hade underbar resa med både julafton och nyår och goda husbilsvänner.
tack för sällskapet från Barbro och Gert

Toppen