Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kanske skall tillägga att LänsFörsäkringar är olika bolag i olika Län och kan se olika ut t.ex bergslagen, Småland, GBG & Bohus län.Hej
Fick ett mail på updaterade vilkor på min husbilsförsäkring idag.Nu kan man bo i husbilen trots att den är avställd
Precis, närmare bestämt 23 olika bolag med olika priser och villkorKanske skall tillägga att LänsFörsäkringar är olika bolag i olika Län och kan se olika ut t.ex bergslagen, Småland, GBG & Bohus län.
Så kolla med ert län, detta var Dalarna.
Ja, tänk på att det gäller bara det länsbolag man är kund (försäkrad) iJag fick också ett mail från LF med samma innebörd, och de poängterade särskilt att detta bara gällde LF Dalarnas försäkringsbolag.
Inte alls så självklart faktiskt. Jag förstår inte alls varför Länsförsäkringar skall vara samma bolag men ändå inte. Klart förvillande för oss försäkringsköpare.Ja, självklart gäller det bara det länsbolag man är kund (försäkrad) i
I inlägg #2 står det om olika Län är olika bolag.Inte alls så självklart faktiskt. Jag förstår inte alls varför Länsförsäkringar skall vara samma bolag men ändå inte. Klart förvillande för oss försäkringsköpare.
Jag menade mest att det inte är så självklart för alla att länsförsäkringar är flera bolag som kan ha olika villkor trots att dom i princip heter samma.
Varför dom har detta upplägg förstår jag faktiskt inte. Bättre att dom döper varje bolag till något riktigt unikt om dom nu inte kan dela villkor mellan bolagen/regionerna.
Och det är otroligt vilseledande för man är inte hänvisad till det Länsförsäkringar där man bor.Pålle, det går alldeles utmärkt att tro att samma villkor gäller mellan dessa bolag. Varför annars alla inlägg i denna tråd?
Bolagsnamnen skiljer sig bara genom tillägget och det är lätt att tro att det bara är en indelning gjord efter var man bor och inget annat. Så trodde även jag innan jag blev upplyst om annat här i forumet.
Man vill förmodligen dra nytta av kraften med en gemensam stark profil utåt men det blir vilseledande för konsumenten när det är lätt att tro att det också är samma produkt som säljs överallt.
Det är säkert rätt enl. Länsförsäkringar men mer krångligt för mig.Men var inte det rätt? Att du fick försäkra i det länet sommarstugan ligger?
för mig gick bankflytten automatiskt när jag flyttade.
Tycker det var bra att du lade till det som jag inte skrev. Tänkte att andra som har länsförsäkringar i ett annat län kan använda detta som argument.Kanske skall tillägga att LänsFörsäkringar är olika bolag i olika Län och kan se olika ut t.ex bergslagen, Småland, GBG & Bohus län.
Så kolla med ert län, detta var Dalarna.
Ja, kan man göra något för förbättring är det bra.Tycker det var bra att du lade till det som jag inte skrev. Tänkte att andra som har länsförsäkringar i ett annat län kan använda detta som argument.
Fick svar från LF ÖstgötaSkickat till LF Östergötland med begäran om att de uppdaterar sina villkor enlig Dalarna.
Noterade dessutom att Dalarna har 25 % rabatt om man är guldkund mot Östgötas 15% på försäkringarna.Fick svar från LF Östgöta
Vi ser regelbundet över både villkor och premiesättning, men i nuläget har vi inget som motsvarar Dalarnas lokala ändring av husbilvillkoret. Jag har framfört dina synpunkter/önskemål internt.