• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya Ställplatser

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Efter att jag lade in en motion i kommunen om att ordna några ställplatser här gick de styrande helt på min linje, nu blir det 2 nya ställplatser i Gnosjö kommun.
Den i Gnosjö kommer att ligga vid Hyltens industrimuseum på deras grusparkering och den andra kommer att ligga i småbåtshamnen i Hillerstorp med platser ända intill kanalen i en lummig skogsmiljö.
Det kommer inte att kosta något att övernatta och finns inte heller någon service på platserna mer än en underbart vacker natur, blir detta väl utnyttjat över sommaren har kommunen lovat att kanske släppa till fler platser till nästa år.
Min kompis Per som är mer bevandrad i datorkunskap kommer att hjälpa mig att lägga in platserna under morgondagen med gps angivelser och foto.
Hoppas ni kommer att utnyttja platserna och att ni gillar läget på dom, platsen i Hillerstorp ligger i stort sett mitt i samhället och nära till affär, bank, pizzeria, gatukök mm.
Välkomna till Gnosjö Kommun :msn_laugh:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Nya Ställplatser

Nu är platserna inskickade. Ett stort tack till Nalle (Jeepkungen), det är enbart hans förtjänst att kommunen har fått tummen ur till slut. Passa nu på att utnyttja platserna så kanske det blir lite mer service och utveckling runt dessa platser. Detta är ju trots allt en test från kommunens sida om det finns behov av ställplatser i kommunen.

/Per

F

F.d. 29954

Guest

Hatten av!
Så här skall det vara! Lite visioner och vilja!
Om man tänker efter hur mycket kommuner lägger pengar på att marknadsföra sig som attraktiv turistmål, så är detta med ställplats "kattskit" i sammanghanget.
Det blir bra och spridd PR, samt nöjda husbilsåkare!

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Hyltens industrimuseum rekommenderas varmt! Jag har varit där med jobbet en gång. Det sägs att det var här "Gnosjö-andan" tillkom.

Bröderna som ägde fabriken, bestämde sig plötsligt en dag för att lägga ner, låste dörren och gick hem. Alla gamla verktyg och maskiner lämnades orörda i många tio-tals år innan någon öppnade dörren igen.
Dit vill jag åka igen!

Tack Jeepkungen. Strålande arbete! :yes:

MVH
Karianne

Irene & Anders

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
8980
Medlemskap
2025

Hillerstorp var en helt underbar ställplats, låg vid småbåtshamnen så underbart område. Hyltens industrimuseum låg också så fint kan varmt rekommendera dessa fina ställplatser. :yes:

F

F.d. 2591

Guest

Hej

vi låg också i hillerstorp på väg hem. en helt oki ställplats, ett stort tack till fixaren eller instiativtagaren

Stig B.

Toppen