• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya Ställplatser

T

Teddi

Guest
Sv: Nya Ställplatser

ett40tal i vänersborg,,,er tillhanda, ja tänkte bara hänga på ämnet,,

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Den plassen sørger for sikkerhetsavstand mellom bilene, og lar det ikke bli plass til vogn og bil. Løsningen passer ikke for Caravan club sin idee om Citycamp, men er en genial løsning for husbiler.

F

F.d. 28371

Guest

Godt at egoismen ikke er like fremtredende i Sverige som Frankrike. Stellplatzer for alle!!!!

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Kul att det uppskattas. Vi har haft mycket glädje av HBK:s ställplatslista och vill gärna återgälda detta. Hoppas att fler medlemmar vill bidraga. På hemvägen träffade vi en medlem som hade varit söderut i åtta månader. Han tänkte då visst inte lägga ut några platser för då kanske det inte skulle finnas plats för honom nästa gång han kom dit!! :mad:Trist inställning tycker vi.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Och nu har vi skapat ett eget forum med uppdelning på Regioner för Franska platser eftersom de blev så många att ha dem i samma tråd.

http://www.husbilsklubben.se/forums/f258/

Tar väl några dagar innan vi sorterat in platserna i rätt region.

Blir nog en klickbar karta också så småningom när Postis vässat ritstiftet.

Tack alla ni som lägger in Husbilsplatser!!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Finns det någon medlem som känner till Frankrike och kan gör en enkel lista över vilka regioner de olika platserna tillhör så skall jag flytta platserna till respektive region?

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Bifogar ett dokument över franska regioner som jag hoppas har med alla ställplatser i HBK;s lista.

Birgitta

Bilagor

• fransk lista.doc
    49 KB · Visningar: 146

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Tack, då skall jag sortera in dem på plats.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Nu är alla franska platser insorterade i regionerna. Upptäcker ni platser som hamnat i fel region vänligen meddela webadm via "Kontakta oss", så rättar vi till det.

Det finns platser i alla regioner utom Korsika.

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Gunnar

Kanon, MEN, det saknas en rubrik nu i högermarginalen.

Frankrike borde väl som Tyskland och de Nordiska länderna ha en egen rubrik, eftersom de inte finns med under "Europa" längre.

Enda sättet att nå dem nu är att klicka på huvudrubriken Ställplatser

Hälsningar
Bertil

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det kommer säkert när vår excellente kartritare, Postis, får tid att ordna den. (se inlägg #9)

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Nu har Postis skapat kartan över Frankrike så nu finns den på 1:a sidan samt i Forumet och man kan klicka på de gröna plupparna för att komma direkt till platserna eller på rubriken.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Ingen som upptäckt att Postis även skapat en kartan över Holland? Den finns på 1:a sidan samt i Forumet och man kan klicka på de gröna plupparna för att komma direkt till platserna eller på rubriken.

Tack Postis!

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Jag var lite nyfiken på våra Svenska Ställplatser och kollade på vår site vad som fanns inlagt.
Vi har 1 336 Svenska ställplatser fördelat på 290 kommuner inlagda på siten. Ett snitt på 4,6 ställplatser per kommun.

Vilket Län har flest platser registrerade. Inte helt oväntat kom Västra Götalands Län med 49 kommuner i top.

Här är top 5 listan
Västra Götaland...243
Skåne................131
Kalmar.................92
Dalarna................88
Värmland..............75

Om man istället ser till hur många platser det finns per kommun så kommer Gotlands Län i topp, men där finns i och för sig bara en kommun.

Så här ser top 5 listan här
Gotland..............23,0
Jämtland..............9,0
Halland................8,2
Kalmar.................7,7
Blekinge...............7,6

Ett snitt på 4,6 platser per kommun tycker jag är lite lågt. Det borde finnas massor av trevliga, intressanta platser att rapportera in, eller hur. Tänk om 50% av medlemmarna (3000) lade in varsin plats............:D

Kanske det kan bli en tävling. Vilket Län har gjort största ökningen? Ska i alla fall bli spännande och se hur det ser ut när jag läser av utfallet i vinter.

Resultatet för alla Sveriges Län kan ni se i bifogad Excel fil.

Ha en riktigt skön husbilssommar och fortsätt lägga in Ställplatser på vår site.
Nu får det vara nog med nördighet för i dag. ;)

Bilagor

• Antal HBK Ställplatser i Sverige 2011-06-01.xls
    22 KB · Visningar: 38
Toppen