• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya ställplatser i Höganäs...

F

F.d. 24550

Guest
Senast redigerad av en moderator:

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Nya ställplatser i Höganäs...

Hej,
Om jag fattat det rätt så är det inte bygglovet som är en fråga längre, utan varför kommunen upplåter marken till roddklubben gratis.

Det har varit lite tannagnissel från andra föreningar om kommunsponsring till viss klubb genom att göra så här. Tror att klubben drar in några 100kkr om året på oss och då vill övriga föreningar vara med. Helt naturligt.

Har skickat ett brev för några månader sedan till kommunen och belyst just problemet med att vi saknar platser och kanske handlare i närheten vill dela ut välkomstpaket med reklam och rabattkuponger ex 10% på käk osv (sett detta på flera ställen i europa). Tydligen har någon vaknat .

Skickade också en kopia till hbk styrelse för jag tycker vi kan vara med som rådgivare för att få med allt så rätt som möjligt när/om kommunen anlägger fler platser.

Ha det gott därute och välkomna förhoppningsvis till flera platser nästa år // Per
 
Toppen