• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya ställplatser centrala Uppsala

F

F.d. 5252

Guest
Hej
Nu finns nya ställplatser i centrala Uppsala. Jag har precis lagt in dem under nya ställplatser här på HBK. Hoppas ni får nytta av dem.

1) Uppsala City Blåsen Hus campusområdet. där husbilar är välkomna på två stora grusplaner. Grusplanerna är även lämpliga för stora fordon. 50:-/dygn, betalas i automat, tar de flesta kort. Ligger granne med Botaniska Trädgården och Slottet.
2) Uppsala City Hamnplan, Östra Ågatan. Stor asfaltparkering vid Fyrisån, där kommunen nu tillåter husbilar att stå i mån av plats. Det finns ofta plats särskilt under sommarhalvår. Det kostar 15:-/timme, 8-18, må-lö. Betalas i automat, tar de flesta kort. Många husbilar har redan hittat dit. Mycket vacker plats i hamnen vid båtar och avskild trots så nära citykärnan. På andra sidan ån ligger Stadsträdgården.
3) Uppsala City Österplan. Stor parkering mitt i centrum. På enda delen finns ofta tomma parkeringsplatser. 15:-/timme, 8-18, må-lö. Betalas i automat tar de flesta kort. Efterfrågad av husbilsägare att få stå där och nu tillåter kommunen det i mån av plats.
4) Kungsängsgatan 68. En parkeringsplats i industri- och bostadsområde 15 minuters promenadväg från citykärnan. 35:-/dygn, betalas i automat, tar de flesta kort.

/Lena

Toppen