F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Den som kör på en medtrafikant, oavsiktligt (eller avsiktligt), är naturligtvis skyldig till dråpförsök eller liknande. Varför skulle trafikreglerna upphäva vanliga "umgängesregler"?
Fotgängare och cyklister, s.k. oskyddade trafikanter, har egentligen alltid förtursrätt på gator, vägar och torg, om man inte anlägger vissa "motormänniskors" omänskliga syn på detta!
Så tycker jag.
Jappe (prima ballerina)
Inskickat till Transportstyrelsen:
Om det ska vara någon mening med att reglerna ska vara säkrare, enklare och tydligare så tycker jag att det ska vara hajtänder för cyklister där de ska lämna företräde.
ALLA skall visa hänsyn i trafiken, likaså respektera de regler som finns. Att som cyklist hävda sin rätt & bara häva sig ut i trafiken är väl inte att rekommendera. Självbevarelsedriften att undvika att själv bli skadad tycks saknas hos en del. Om något händer så får cyklisten i bästa fall väldigt ont & i sämsta fall är det helt kört, antingen dör man eller så får man tillbringa rester av livet som invalid. Bilföraren går inte heller förskonad från detta. Han straffas & får leva med skuldkänslor resten av livet. För att få folk att respektera trafikregler tror jag att en intensifierad polisövervakning är lösningen. Men detta är nog att betrakta som en utopi eftersom polisen håller på med annat t.ex hastighetsövervakning som verkar vara det enda trafikbrottet idag.
Bennie