• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya regler öppnar upp Ängsö

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Nya regler öppnar upp Ängsö

Perfekt!

Känn er välkomna till Västmanland!!:msn_star:

F

F.d. 14324

Guest

De nya reglerna för ängsö är överklagade, detta fick jag reda på idag av westmannastftelsen som är ägare och förvaltare av Ängsö naturreservat.
Tjejen jag har haft kontakt med menar att det är de tidigare reglerna som gäller och hon hoppades på att de nya reglerna skulle börja gälla innan årets slut.

Tråkig nyhet, och jag har skrivit ett mejl till Alf Ericsson hos länstyrelsen som är naturvårdsförvaltaren som var med i repotaget i VLT, för att få reda på vad som gäller och vi får se vad han svarar.

Varför de nya reglerna är överklagade vet jag inte och efter att letat ett tag på Länsstyrelsens hemsida utan resultat kom jag fram till att jag heller inte behöver veta det, eller om jag ens letar på rätt ställe!
Men om de är nån som verkligen vill veta, som inte tröttnar på att läsa beslut och rapporter redan efter ett par minuter så skickar jag med några länkar/brunnar att ösa ur. :)

Länsstyrelsen Västmanlands län
Artikeln i VLT
Westmannastiftelsen
Visit västmanland

När eller om jag får reda på något nytt hör jag av mig. :bye:

F

F.d. 14324

Guest

Hej igen.

Jag fick svar från naturvårdsförvaltaren Alf idag,
Han bekräftade att de nya reglerna var överklagade och att de tidigare reglerna gäller tills överklagandet är avgjort. Han hade ingen uppfattning om hur lång tid det tar tills överklagandet är avgjort.

De tidigare reglerna har jag hittat hos westmannastiftelsen under fliken Naturreservat, scrolla ner till sista stycket så finns reglerna där. Eller här.:)

Toppen