• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya Nissen

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: Nya Nissen

Ser spännande ut. Storleksmässigt helt rätt i tiden. Häggen i Umeå

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Den ser väl trevlig ut men det verkar vara ont om plats för solpaneler på taket.

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

De hadde et forsøk for snart 10 år siden med en modell som brøt med allt en kunne forvente, den forsvant fort. Denne nye ser mer ut som noe som kan bli varig. En må og huske at da de lanserte Flair i 1994 så brøt den sterkt med datidens husbilskonstruksjon og ble starten på hva som dominerer markedet i dag. Denne nye ser ut som en bil i plåtis size, men bygget helt som husbil - spennende. Den burde og kunne fungere med totalvekt 3500 kg.

Ser av videoene noe som tyder på et ALKO chassi og en videreføring av Arto sitt funksjonsgolv med undergolvet og tanker senket ned mellom rammevangene.

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Den ser väl trevlig ut men det verkar vara ont om plats för solpaneler på taket.

Jappe jag tror att det skall föreställa solpanel det som är det vita på taket bakom takluckan. Häggen i Umeå

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, det tror jag också. Det tycks vara enda platsen. Upphöjningen längre akterut ser mysko ut. Vad är det?

Jappe

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Upphöjningen längre akterut ser mysko ut. Vad är det?

Taklucka.

S

Sören-6830

Guest

Säkerligen tillval

Du verkar välinformerad, jag kan inte se någon lucka utvändigt för vanliga gasolflaskor.
I prislistorna för de flesta märken finns ingen info om att fast tank finns som tillval. Men säkert kan de flesta ändå montera tank om man beställer.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll
Gilla inte NB annars, men denna halva ser fin ut. Undrar om de isolerat fiatdelen oxå.

ha d

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Tycker den ser lite läcker ut.Men jag tror inte på de "smarta" lösningarna med infällbar toa och tvättställ. Förmodligen är det inga problem med den kvalitet som NB bygger bilar men jag tror det är upphov till knirr o knissel. Sedan är det väl bara att erkänna att man är nog lite konservativ.
Men nyfiken är jag!!:):)

Topaz

HBK Medlem
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027

Smaken är alltid som baken, delade uppfattningar om snygg o ful. Men jag tycker det är bra att man vågar satsa på något som ingen annan har. Gillar när man vågar vara annorlunda. Tycker bilen är riktig läcker, men lite liten för min smak kanske. Men rätt som det är kanske man ändrar sig.

S

Sören-6830

Guest

Tycker den ser lite läcker ut.Men jag tror inte på de "smarta" lösningarna med infällbar toa och tvättställ. Förmodligen är det inga problem med den kvalitet som NB bygger bilar men jag tror det är upphov till knirr o knissel. Sedan är det väl bara att erkänna att man är nog lite konservativ.
Men nyfiken är jag!!:):)

Den Arto -12 vi har är försedd med indragbar toa, ger definitivt inget upphov tlll knirr eller gnissel (inget oljud någon annanstans heller för den delen), däremot ett stort duschutrymme, förhoppningsvis lyckas man utföra funktionerna i den nya bilen på samma sätt. Ska bli intressant att se den i verkligheten.
Någon som har några måttuppgifter på bilen, tycker det är svårt att få en säker uppfattning?

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Det går inte att få in detta på under 6 m. Jag har själv en plåtis på 5,99 och vet hur mycket som blir över efter långbäddarna tagit sitt. Hade tidigare en NB Arto med ett handfat som flyttades åt sidan över toan när vi duschade. Funkade utmärkt utan knirr..... Vad gäller solceller mm så har jag både AC och 200W solceller på min plåtis så det bör inte vara några problem på denna. Ser fram emot att se den irl....

Toppen