• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya medlemmar

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Hej! Nu äntligen har vi, jag och hustrun blivit medlemmar, jag kommer inte att tillföra er någonting men jag kommer att få mycket av er för jag är ny i den här branschen och kan ingenting om att resa omkring i husbil. Husbilen är en nyhet för mig, campinglivet likaså. Har försökt att följa med i era beskrivningar om gas i utlandet men jag blir inte klok på det för det är så många varianter ni skriver om. Jag hoppas att jag kommer till klarhet till december för då har vi funderingar på att köra ner till Spanien och övervintra där för att komma hem ca mitten av april.
Mvh Nyfiken. Jag fortsätter med det namnet för jag heter Frank och det finns flera Frank, min livskamrat heter Ritva

F

F.d. 6238

Guest
Sv: Nya medlemmar

Hej på
Er Nyfikna och välkommen.
Nu blev jag NYFIKEN.
Varför kommer Du inte att tillföra oss den kunskap som just Du har???
Du har ju kunskapen som inte vi har.
Nej, nu tycker jag att Du kommer med just Din kunskap så får Du vår, Eller ??

(Behöver inte handla om h-bilar) Hälsningar från Kurt i Monica o Kurt.

:singing-icon::singing-icon:

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021

Tack vär välkomnandet. Vad jag menar är att jag har varit på sjön i 30 år varje sommar så bilkörandet har varit minimalt, det har varit mitt intresse till 100%
Mvh Frank

B

brell51

Guest

Välkommen till campinglivet,då e de dax att börja gunga på ett annat element.
Kjell å Ann-Marie

F

F.d. 14038

Guest

Jag är ganska säker på att du har en hel del att tillföra presis som Monica o Kurt säger så kom igen.

Och hjärtligt vällkommna till en helt fantastisk klubb.

F

F.d. 2774

Guest

Hej, och välkomna till husbilsklubben!!
Vi har oxå gått i land, efter att ha vistats ett tiotal år på sjön.
För två år sedan sålde vi våran Caravelle33 och införskaffade en husbil och det har vi inte ångrat en endaste dag!!
Det är samma frihet och "sjötomt" kan man ju alltid leta upp ;)

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej!
Vi är nya husbilsägare och åkare från i höstas och denna sida har givit oss så mycket så jag är säker på att även ni kommer att finna det. Visst är det lite grekiska men så småningom ramlar poletten ner i ämne efter ämne. Jag är förespråkare för namn i tilltal och vi har lagt in båda namnen Annmari & Kjell + HBK numret 896 och då blev vi unika i detta media. Lycka till och vi kanske sess på vägarna.
Kjelle

F

F.d. 25028

Guest

Vi säjer också välkomna. För 5 år sedan sålde vi segelbåten efter 35 år på västkusten och Danmark och köpte en liten husbil för att prova på. Vi tyckte det passade oss bra så säsongen efter köpte vi en större bil (Hymer tramp). Vi tycker att det är ungefär samma typ av liv fast mkt enklare. Spelar ingen roll om vinden vänder på natten, och om det börjar regna behöver man inte ta på regnställ, bara sätta på vindrutetorkarna.
Vi har kört till norra Sverige och ner till Italien (2 ggr) så man har ju en helt annan aktionsradie än med båt!

F

F.d. 52952

Guest

Hej alla.Jag Göte o min fru Eva har blivit medlemmar.Har läst många inlägg och är väldigt inponerad av allt kunnande. Maj -07 rundade vi Spannien. Nu tänker vi åka igen i mars, vore trevligt om vi finge ressällskap, vi är öppna för det mästa, när det gäller resväg o sevärdheter.

Toppen