Sv: Nya medlemmar
Hej och välkommen ruxma!
Det är inte lätt att få det första inlägget på rätt plats. För att lägga in ett inlägg med ny rubrik brukar jag klicka på ”Forumlista” därefter på ”Under markisen” (om det är det mest passande) och därefter på ”nytt ämne”. Kanske jag gör det omständligt för mig, men så gör jag.
Är du av rätt virke så kan, om du sätter dina framtidsplaner i verket, din nya livsstil ge dig lugn, intressanta lärdomar och mycket nöje. Du bestämmer ju allt själv, här finns inte plats för kompromisser som kan solka dina drömmar och få dig att tveka inför det som känns rätt och riktigt. Men då fordras konsten att kunna njuta av ensamheten och kunna ta kloka beslut utan att använda sig av ett bollplank med ojämn yta. (Den ojämna ytan ger oberäkneliga returer, vilket är nog så viktigt.) Om ensamheten och tystnaden tillfälligtvis skulle bli tung, då kopplar du upp dig på Internet och pratar med kamraterna på Husbilsklubben – för då är du självfallet en fullvärdig medlem i klubben som ger det bästa av det mesta .
Så var det dags för tips vid val av husbil.
Det är mycket svårt att ge råd eftersom ingen vet, inte ens du, vad du bäst behöver för inredning och utrustning i bilen. Kanske är det en god idé att göra följande överenskommelse med en husbilsförsäljare: Du köper en beg. bil som du tror håller måttet. Du gör en tur på ett par veckor med den utrustning du tänker ha vid Europafärd. Du kommer nog ganska snart underfund med vad du saknar och vad du absolut kan vara utan. Du byter därefter till dig en bil som har allt det du vill ha. Hur mycket du skall betala per mil du kört har du kommit överens med försäljaren om. Jag är övertygad om att det finns försäljare som köper din idé. I vanliga fall är det en mycket dålig affär att byta bil efter så pass kort tid.
Farbror Claes kan endast önska dig all lycka med bil, liv och resan.