• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya medlemmar i Huskvarna

F

F.d. 6677

Guest
Hej
Vi är nya medlemmar här på Husbilsklubben.se. Än har vi ingen husbil, men kommer att köpa så snart vi hittat "rätt husbil" som passar oss.
Vi är intresserade av Bürstner Travel Van.
Familjen består av mig, Helene, min man Jan-Erik och mina söner Jonas & Niklas (17 & 15 år).
De är intresserade av att åka med i husbilen, men man vet ju inte hur länge.. :)
Vi är riktiga Frankrikeälskare och har varit där de senaste 6 åren på olika ställen hela tiden. Då har vi bott på lägenhetshotel

Är det ngn som äger en Travel Van och kan berätta erfarenheter av den?
Jag har problem med rygg och knä och har rullstol med mig som jag använder vid behov och tycker det verkar vara en bra lucka vid hö bakdel som den kan förvaras i.
Är det ngn som har erfarenhet av att ha husbil och funktionshinder?

Lev väl
Helene med familj :spinny:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Nya medlemmar i Huskvarna

Kom gärna upp till oss under Elmia träffen, o hälsa på ett gäng trevliga o glada husburna människor. Ni har ju bara 5 min hit till Drättinge.Välkomna susanne

F

F.d. 6677

Guest

Hej
tack för inbjudan!
Vi ska försöka gå på Emila på fredageftermiddag. Tyvärr bortresta till Göteborg lö-sö.
Så det får bli en snabbis.. ;-) på mässan.
Knske tar vi en tur till Drättingen nån dag!
VI hörs!
Helene

F

F.d. 297

Guest

Hej Helene! Här är jag som är van campare med ett rörelsehinder en hjärnskada sedan jag föddes så kallad cp-skada. Jag är gift med en trevlig man sedan 22 år tillbaka fast vi har inga barn. Vi har campat i många år. Först hade vi 9 st olika husvagnar och det var ju inga problem eftersom jag kan gå med levande stöd korta sträckor. Men så förra sommaren så tänkte vi ska vi inte prova på husbil istället för husvagn eftersom vi är mycket ute och dansar efter olika dansband i Sverige. Så vi var runt lite och tittade på olika husbilar men då tittade vi mest på inredning och planlösningar men vi tittade väl lite på lastutrymme för mina alla olika elrullstolar samt en permobil som jag använder. Men vi tänkte eftersom vi hade Kabe husvagn innan så tänkte vi det får väl bli en Kabe Trawel Master ja då tittade vi på två olika en som hade stort lastutrymme men det sprack ju eftersom sängen blev så hög då, jag kunde ju inte komma upp där. Ja så fanns det den andra med ingen lastutrymme och sängen i skaplig höjd då tog vi den. Men vi blev aldrig riktigt nöjda med den. Så åkte vi in och skulle ha en ny gasoltub samt att våran dragkrok hade kommit som vi hade beställt till Kabe husbilen. Men då fick både min man o jag syn på en kanon läcker husbil Dethleff Esprit i6840 en 08 helintregrerad så kollade vi lastutrymmet bak då vi sa båda den här skulle vi ha. Så tittade vi in i den och till våran förvåning så var sängen låg. Å vi vågade naturligtvis inte titta på priset men vi gjorde ju det ändå. Jaha så blev våran försäljare ledig så han kom till oss. Så sa han vad tycker ni om denna värsting för den hade ju mycket utrustning som annars kostar. Så började vi prata räckna siffror hitan och ditan. Ja så till slut blev Dethleffen våran och alla våra behov blev till verklighet och vi åkte hem lyckliga. Vi har hunnit åka 950 mil på två månader som bilen är nu gammal. Jag har haft min permobil med mig över allt och kännt mig fri som fågeln. Så jag kan råda Er att titta på en Dethleff av denna sort. Men finns säkert flera märken med bra lastutrymmen. Jag kan inget om det märket Ni är ute efter. Men vi ska ner till Elimia mässan nästa lördag det ska bli roligt att se och jämföra samt se alla nyheter samt tillbehör. Hoppas jag kunnat hjälpa dig lite på vägen fast det inte gäller just det märket ni är ute efter.

Lycka till med Erat husbilsköp samt att Ni hittar det som passar Er så Du får med din Rullstol.

Med vänliga hälsningar
Anita o Risto i Täby

F

F.d. 52908

Guest

Hej.
Kul med några Huskvarnabor i klubben. Kommer själv därifrån och bodde då på söder, området kallades Tormenås. Är ofta och hälsar på och ligger då vid dambadet som de gamla säger.
Ha de bra / Sören

Toppen