• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya medlemmar fran Holland

I

Inger & Taeke NL

Guest
Hej alla HBK-are!

Vi ar nya medlemmar i klubben och ville pa detta satt skicka en halsning.
Vi ar Inger och Taeke Riemersma boende i norra Holland.
Genom var Hollanska husbilsklubbhar vi gott om stallplatser i Holland som vi garna vill dela med oss med er.

Inger o Taeke :mcride:

Kastanj

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2026
Sv: Nya medlemmar fran Holland

Hej och välkkommna till husbilsklubben!
Vi brukar åka ned till holland vid påsktid, till Lauwersoog bland annat. dels för att kunna gå på den stora blomstermarknaden i Groningen som ju äger rum under långfredagen.

MVH
Kastanj

I

Inger & Taeke NL

Guest

Hej Kastanj i Eslov!

Lauwersoog, da har du varit i narheten dar vi bor. Vi har c:a 15 min. dit, sa det ar ett stalle dit vi aker ofta pa sommaren.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest

Inger Riemersma,

Valkommen till klubben hoppas ni kommer att trivas. Jag sjalv bor i Belgien, vi hors.

I

Inger & Taeke NL

Guest

Hej Belgien 1!

Va roligt att det ar fler medlemmar som kommer fran den har delen av Europa. Vi far val se om vi "stoter" pa varandra langst vagarna har nere. Till Sverige kommer vi for det mesta bara pa sommarsemestern.

Kastanj

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2026

Hej Inger Riemersma!
Jodå vist har vi varit i Dokkum, vi besöker alltid veterinärstationen där inna vi far hem.

F

F.d. 839

Guest

Inger Riemersma,

Avstandet mellan Gent och Dokkum ar endast 40 mil sa chansen att vi stotter pa varandra ar ganska stora. Det hander inte ofta men Grou har vi varit ett par ganger. Vi hors !!!

A

Anki

Guest

Välkommen till klubben. Hoppas att ni ska få de lika trevligt här som vi
Anki o Curt:)

F

F.d. 3581

Guest

Hej, Holland o välkomna.

Vi var i Zandfort (felstavat ?) i somras ett toppenfint ställe.

Hälsningar
Anna o Dag

I

Inger & Taeke NL

Guest

Belgien1 och alla andra i klubben,

Dokkum ar en mycket vacker medeltida stad med en vallgrav runt staden, ocksa vard ett besok. Vi har manga bat- och campingbesokare pa sommaren. Med fem min. promenad fran stadens centrum ligger Camping Harddraverspark en liten mysig camping Camping Harddraverspark - Dokkum.

F

F.d. 5454

Guest

Hej Jag heter Loes kommer från Holland bor i Sverige och blev med husbil för första gången i mitt liv för 1 månad sedan.
Spännande så det förslår, kommer nog att åka ner till Holland nästa sommar..
Groeten Loes en Dan

F

F.d. 839

Guest

DS,

Det finns sa manga fina platser i centrala kontinenten, man behover inte alls aka till dom absolut landerna i syd, det skulle naturligtvis vara att man vill "grilla" sig i solen. Holland - Belgien - Tyskland kring Rhein Mosel har mycket att erbjuda och campings ar mycket prisvanliga. Har statt manga ganger hoss en vinhandlare for € 2 natten incl strom. Vissa utav dom kommer att knacka pa dorren efter klockan 19 och man blev inbjuden att provsmaka det olika sorters vin. Kopte man mer an 6 flaskor fick man 3 overnattningar gratis. Sant service far man ingenstans.

Skulle vara fint att overnatta pa Rejmersholm i Stockholm och far kopa vin av Systembolaget till reducerat pris, det du nagot att se fram emot ;)

F

F.d. 6238

Guest

Hej Roland. Det var längesedan jag fick mig ett sådant gott skratt åt ditt in
lägg om Systembolaget. Tack, detta vill jag ha mer av, hls kurt
:twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy: :twitcy:

I

Inger & Taeke NL

Guest

Hej Loes,
Vad trevligt att hora ifran dig. Vi har ocksa bara haft husbilen i ett ar i oktober men det ar det basta som vi har gjort. Vi har tidigare kuskat runt i Europa pa motorcykel med slapkarra. Som vi alla vet ar Sverige inte alltid lampat for taltsemestrar och nu kan vi aka "hem" aven under vata sommrar och sova torrt och varmt.
Tot ziens!

Toppen