Håkan o Britt
HBK Medlem
hej jag är nyfiken om någon sett och kan berätta om nya husbils modeller bra eller dåliga kunde ej åka själv till elmia mvh håkan
Senast ändrad:
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Var nära byte till en Frankia intressant att det gick att hissa boggin för högre tryck på drivhjulenJag tycker att Mercedes + ALKO tandemchassie med bakhjulsdrift var riktigt intressant. Denna lösning är nog flera tillverkare sugna på, förutom Pilote och Frankia som har ensamrätt i ett halvår. Sedan var ju Concordes 1140 G-Max med garage för en Mini Cooper en maffig pjäs. Husbilarna är bra mycket bättre nu än för 5-7 år sedan. Jag saknar dock bränsleceller till bra priser...> 40.000 sek för enEfoy 2200 från Kama känns tufft. Det var väldigt mycket folk på mässan och min uppfattning är att trenden är större bilar och mer yngre publik (< 40 år). Frankia har flest smarta lösningar, tycker jag. Concorde är mest gediget tillsammans med Nordic. Bürstner ger mycket för pengarna! Men det är väl en smaksak förstås! Dometic AC med ljusinsläpp var också riktigt bra! Synd att Concorde inte visade någon alkovmodell, inte heller Dethleffs visade någon stor alkovbil (xxl). Barnfamiljerna tror jag vill ha mer alkover... 40-talisterna letar helintegrerat! Eller är det bara en fördom?!
/Henrik
Intresserad av Dometics nya luftkonditionering men söker efter priset på den men hittar det inte nånstans. Kan någon som kanske fick veta det på mässan dela med sig av svaret.Här är länken till den nya ACn from Dometic Dometic lanserar ny luftkonditionering - Dometic