• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya framlyktor

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
För 7-8 och 3-4 år sedan slipade och lackade jag huvudstrålkastarna...
Visserligen gick de igenom senaste besiktning... Men jag tycker idag att de är inte så snygga längre, jag kan visserligen göra om jobbet... Ca 1.5-2 timmar totalt...
Men med åren blir jag lite klokare... Så jag köpte nya från autodoc.

Det jag nu funderar på efter att ha läst lite på nätet... Det är.... Är det bra att sätta typ skyddsfoil på plasten för att skydda plasten.?
Tänker då mer på att man skall i princip aldrig sätta två olika plaster tillsammans, då det kan starta en kemisk reaktion.... Och hur är det med solen, värme och limmet i foilen...
Satte för många år sedan en typ foil på strålkastarglaset (plasten) en kväll när jag slog på ljuset så såg jag absolut ingenting... Limmet hade reagerat med värmen....
Läste också någonstans att man kan använda typ biltemas keramiska lackskydd på plasten för att stärka det mot repor mm...

Någon som har bättre erfarenhet av dessa idiotiska lampor...

Toppen