• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny startbatteri, AGM eller SMF ???

J

Jarmo

Guest
:confused:
Under semestern gick bodelsbatteri sönder och köpte ny AGM batteri. Ny gick startbatteri sönder och behöver köpa ett nytt batteri.
Ska jag installera en AGM eller SMF som startbatteri, eller spelar det ingen roll vilken jag tar?
Det här med el är inte min grej men båtar kan jag bygga, vilket också är mitt yrke.
Med vänlig hälsning: Jarmo

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Ny startbatteri, AGM eller SMF ???

Det bästa är inte det största eller dyraste.
Det bästa är husbil för ditt ändamål.

Laddning från bilgenerator eller nätverk laddare fungerar bäst med alla lika batterier och celler.
Urladdning normalt skiljer batteriet från bodel batterier med et skilje-relä - inget samarbete när batteriström används.

Om du bara använder husbilen på sommaren och inte kräver optimala batterier, använda vanliga startbatteri.
Använder du husbilen hela året och kommer att ha så mycket start och bodels ström som möjligt, använda AGM i samma storlek som bodels batteriet - om möjligt.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen