F
F.d. 25267
Guest
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj
Så du menar att tyskar och norrmän är oärligare än svenskar?[/QU
Jag tror bara inte att någon kör runt med en massa kontanter i husbilen när det finns kort som funkar överallt (nästan) i världen. Kameror, kikare, mobiler, datorer,gps, tv mm.mm har väl alla med sig i dag oavsett nationalitet och oavsett om man är ute en helg eller på långfärd. Varför skulle det finnas mer att stjäla i en utländsk husbil än i en svensk ? Jag tror inte det och då återstår väl bara bedrägeri rent logiskt. Hur många svenska husbilar har blivit rånade på natten utomlands eller här hemma ? Inte många. Vi ligger ofta på parkeringar både här, i Norge och ute i Europa och har aldrig varit med om (tack o lov) eller hört om någon som blivit rånad. Vi är dock mycket noga med larm och låsta dörrar. Har extralås på både hyttdörrar och bodelsdörr. Värdesaker ligger i ett låst värdeskåp som sitter gömt. Ska bara skaffa ett basebollträ också att ha jämte sängen. Ingen kommer in i vår bil utan att vi vaknar. Ännu säkrare känner jag mig ute i skogen eller vid någon sjö långt från stora vägar. Det är upp till var och en om man alltid låser eller om man "glömmer" det. Glömmer man att låsa kan man ju glömma försäkringen också för den gäller ju ändå inte om bilen är olåst.....
Senast redigerad av en moderator: