• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ny ställplats

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: ny ställplats

180:- för en parkeringsplats tycker jag är ett bra pris,.... för dem, inte för mig. Men för den som har behov av "servicenivå med gratis duschar, fina toaletter, bastu mm" , samt el, nattbelysning och vatten, så är det kanske attraktivt.

Jag hade hellre sett en mera central plats, utan all denna service som jag redan har i bilen, med ett något lägre pris. Det är dock bra att det dyker upp fler platser för husbilar.

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Roligt att höra Michael att du har toaletter, duschar, bastu, el, nattbelysning mm i din HB. Tyvärr har vi ju inte alla den standarden och uppskattar istället när det tillkommer fler alternativ. Varför skall vi alltid vara så negativa till nya ställplatser när det finns så stort behov. Jag tycker det är jättebra att hamnen tagit detta initiativ och är säker på att det finns underlag.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vad skall jag svara på det? Kanske skulle du läsa mitt inlägg en gång till och ta till dig det som står!

Om du med "vi" menar alla så tror jag du har helt fel. Jag skrev vad jag anser om en parkeringsplats med ett för mig ocentralt läge för 180:-/natt. Jag skrev också att andra kanske har andra behov och då kanske uppskattar all denna service och därmed tycker att priset är acceptabelt. Läs gärna först, begrunda vad du läst och svara sedan!

hike

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2025

En plats med 7x15m, el, vatten, nattbelysning, gratis duschar, fina toaletter, bastu, gratis WIFI m.m, m.m. Grindar, bevakning både från medlemmar och bevakningsföretag, detta låter ju som en bra campingplats och till priset av 180 kr? I mina öron låter ju detta toppen om man vill ha dessa tjänster. Sen finns det alltid andra som inte behöver detta och då kanske det är onödig dyrt men jag kommer absolut att besöka platsen.

Trevlig valborg..

F

F.d. 25203

Guest

Har som policy att jag stannar inte på ställplatser som kostar mer än 150kr. och då ska det vara mycket service. För en enklare så bör det inte kosta mer än 50-120kr.

Detta som är mitt sätt att påverka prisbilden. Det är kunden som bestämmer vad man tycker är skäligt. För 180-300kr kan man ju ta in på en fin campingplats. och ställplatser ska ju vara ett enklare alternativ.

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024

Hej
För oss kommer denna ställplats att bli ett mål vid resa mot västkusten.
Tack för tipset och ett tack till den länk med beskrivning av platsen och servicen.
För oss gäller att kunna få lite el och en dusch då vi inte ha en husbil med hus standard.

Stefan.

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Man kan nog inte säga att den ställplatsen ligger i Varberg, det är en dryg halvmil in till Varberg.
För övrigt så tillhörde Getterön Lindbergs kommun innan tvångssammanslagningen av landsortskommunerna på 70-talet.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Tycker det är kanon o stå här och orkar man inte cykla runt viken för o ta sig till centrum så är det bara o åka med getteröbåten med eller utan cykel så kommer man mitt i smeten. Glad midsommar förresten :)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    2,4 MB · Visningar: 10
Toppen