• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny ställplats vid Gunnarsö camping i Oskarshamn.

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Hej!

Vill tipsa er alla om att First Camp Gunnarsö i Oskarshamn sedan ett par veckor har öppnat en helt ny modern ställplats med 48 platser i direkt anslutning till campingplatsen. Anledningen till satsningen lär vara att man på detta sätt vill eliminera problemet med att ofta tvingas säga nej till gäster på grund av platsbrist inne på den populära campingplatsen.

Staffan

F

F.d. 55989

Guest
Sv: Ny ställplats vid Gunnarsö camping i Oskarshamn.

Man får inte vara snål

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

När jag skrev om den nya ställplatsen på Gunnarsö var det enbart med tanken att ge ett tips till alla andra medlemmar här i klubben. Inte heller tycker jag mig ha någon anledning att fälla värderingar gällande prissättning eller övriga kostnader för en vistelse på platsen. Dessa saker tror jag nämligen att ni medlemmar själva kan ta ställning till - utifrån egna kriterier gällande övernattningar. Visst, jag kan också tycka att 290 kr/natt är i häftigaste laget, men det är ju en sak som jag själv avgör och inte ska behöva bli betraktad som dum om jag väljer att acceptera priset.

Jag kan köpa Livibil:s argument - även om detta, som sagt, är en sak som vederbörande själv får avgöra, men vad jag däremot har svårt att förstå är de två följande kommentarerna: "Man får inte vara snål" respektive" inte dum heller". Ska de ses som ett utslag av humor eller är det så att vederbörande tycker att en person som väljer att betala 290 kronor för en övernattning är dum. Eller ska det ses som dess motsats? Och med vilken rätt fäller man i så fall ett sådant omdöme? Jag ser fram emot en förklaring.

Dumheten har två uttryck: Den håller mun eller den talar. Den tigande dumheten kan man stå ut med. (Honoré de Balzac).

mvh
Staffan

F

F.d. 55989

Guest

När jag skrev om den nya ställplatsen på Gunnarsö var det enbart med tanken att ge ett tips till alla andra medlemmar här i klubben. Inte heller tycker jag mig ha någon anledning att fälla värderingar gällande prissättning eller övriga kostnader för en vistelse på platsen. Dessa saker tror jag nämligen att ni medlemmar själva kan ta ställning till - utifrån egna kriterier gällande övernattningar. Visst, jag kan också tycka att 290 kr/natt är i häftigaste laget, men det är ju en sak som jag själv avgör och inte ska behöva bli betraktad som dum om jag väljer att acceptera priset.

Jag kan köpa Livibil:s argument - även om detta, som sagt, är en sak som vederbörande själv får avgöra, men vad jag däremot har svårt att förstå är de två följande kommentarerna: "Man får inte vara snål" respektive" inte dum heller". Ska de ses som ett utslag av humor eller är det så att vederbörande tycker att en person som väljer att betala 290 kronor för en övernattning är dum. Eller ska det ses som dess motsats? Och med vilken rätt fäller man i så fall ett sådant omdöme? Jag ser fram emot en förklaring.

Dumheten har två uttryck: Den håller mun eller den talar. Den tigande dumheten kan man stå ut med. (Honoré de Balzac).

mvh
Staffan

Det jag menar är att allt kring husbil kostar och det händer att platser kostar 290kr och mer därtill.
På Idre fjäll är det en stor grusparkering som kostar 400kr/natt.

Jag betalar vad det kostar även om man kan få en plats på Havslätt camping med lite framförhållning, men om man inte vill ha framförhållning då?

Men tydligen är jag dum som betalar för mig.

Bättre att göra som många husbilsåkare gör vid besök i min hemort, ställer sig på gratisrutor och tar upp 2platser i bredd, för vid parkering måste man ju uppta platsen bredvid med sina campingmöbler.
Flera av dem har haft klubbens dekaler på sig.
Kanske varit du berraboy, för betala är ju dumt

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Eftersom jag startade tråden vill jag åter aktivera den med meddelandet att priset för en övernattning numera är 190 kronor. Ett i mina ögon helt rimligt pris med den höga standard som platsen erbjuder.

Staffan

Klokt av Gunnarsö att sänka priset till vad det kan vara värt!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

I min värld är en camping eller ställplats värd det pris man är beredd att betala och stanna för...i bland kan behovet övertrassera priset.
Har bott på campingar som varit dyra vid incheckning men billiga när man lämnant pga att de gett valuta...kan inte säga samma sak när man stått på en grusparkering för 150 spänn och trängts. Men helst fricamp GRATIS med en fin sjö och möjlighet att doppa kroken..

Toppen