Sv: Ny ställplats vid Gunnarsö camping i Oskarshamn.
När jag skrev om den nya ställplatsen på Gunnarsö var det enbart med tanken att ge ett tips till alla andra medlemmar här i klubben. Inte heller tycker jag mig ha någon anledning att fälla värderingar gällande prissättning eller övriga kostnader för en vistelse på platsen. Dessa saker tror jag nämligen att ni medlemmar själva kan ta ställning till - utifrån egna kriterier gällande övernattningar. Visst, jag kan också tycka att 290 kr/natt är i häftigaste laget, men det är ju en sak som jag själv avgör och inte ska behöva bli betraktad som dum om jag väljer att acceptera priset.
Jag kan köpa Livibil:s argument - även om detta, som sagt, är en sak som vederbörande själv får avgöra, men vad jag däremot har svårt att förstå är de två följande kommentarerna: "Man får inte vara snål" respektive" inte dum heller". Ska de ses som ett utslag av humor eller är det så att vederbörande tycker att en person som väljer att betala 290 kronor för en övernattning är dum. Eller ska det ses som dess motsats? Och med vilken rätt fäller man i så fall ett sådant omdöme? Jag ser fram emot en förklaring.
Dumheten har två uttryck: Den håller mun eller den talar. Den tigande dumheten kan man stå ut med. (Honoré de Balzac).
mvh
Staffan
Det jag menar är att allt kring husbil kostar och det händer att platser kostar 290kr och mer därtill.
På Idre fjäll är det en stor grusparkering som kostar 400kr/natt.
Jag betalar vad det kostar även om man kan få en plats på Havslätt camping med lite framförhållning, men om man inte vill ha framförhållning då?
Men tydligen är jag dum som betalar för mig.
Bättre att göra som många husbilsåkare gör vid besök i min hemort, ställer sig på gratisrutor och tar upp 2platser i bredd, för vid parkering måste man ju uppta platsen bredvid med sina campingmöbler.
Flera av dem har haft klubbens dekaler på sig.
Kanske varit du berraboy, för betala är ju dumt