• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny ställplats i Tygriket (Kinna) under planering

F

F.d. 4220

Guest
Jag lämnade in ett medborgarförslag om att Marks kommun skulle anordna en ställplats i Kinna. Med detta bifogade jag det dokument som tagits fram och kan laddas ner här på HBK.

Det slutliga beslutet är ännu inte taget, men nu i veckan har arbetsutskottet beslutat att rekommendera kommunstyrelsen att bifalla förslaget. Jag hoppas att det innebär att förslaget går igenom.

Så snart finns en ställplats mitt emellan Borås och Varberg.
I Marks kommun finns t.ex många firmor där man kan handla billigt tyg. Så har ni intressen åt det hållet bör ni passa på att stanna till på denna ställplats (om och när den öppnats).

Dessutom ligger ställplatsen en kilometer från golfbanan...

Vilken service som kommer att erbjudas vet jag i dagsläget inte. Men i protokollet nämndes färskvatten, latrin och gråvattentömning och dessutom Wlan. Men om all service finns redan från början får jag återkomma om.

Jag hoppas att de hinner ta beslut och få den klar någon gång under våren.

Men det lönar sig att lämna medborgarförslag, särskilt när man, från HBK, får så genomarbetad dokumentation att skicka med. :)

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:

Abben

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2025
Sv: Ny ställplats i Tygriket (Kinna) under planering

Hej STACT!
Detta har varit på tal innan, och då hänvisades till Hanatorps camping. Men lyckas du är jag en av grattulanterna.
Hälsningar Abben

F

F.d. 4220

Guest

Tack. I förslaget var jag mycket tydlig med att ställplats inte är en konkurrent utan ett komplement. Jag tror att det kommer att gå igenom.

F

F.d. 4220

Guest

Förslaget gick igenom!!

Såg idag att de behandlat förslaget i Kommunstyrelsen och att de har beslutat att införa den föreslagna ställplatsen. Det kommer att finnas möjlighet att fylla färskvatten och att tömma latrin och avloppstank.

Läget känns bra. Nära Rv41 och Kinna Centrum.

Hqhusbil

FD HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024

Jag lämnade in ett medborgarförslag om att Marks kommun skulle anordna en ställplats i Kinna. Med detta bifogade jag det dokument som tagits fram och kan laddas ner här på HBK.

//Stefan

Ursäkta en ny medlems okunskap. Vad är det för dokument du pratar om och var finns det?
Försöker just nu lobba för att det ska skapas tillfälliga ställplatser på Barkarby flygfält i sommar. Hade jag haft nytta av dokumentet?

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Förslaget gick igenom!!

Såg idag att de behandlat förslaget i Kommunstyrelsen och att de har beslutat att införa den föreslagna ställplatsen. Det kommer att finnas möjlighet att fylla färskvatten och att tömma latrin och avloppstank.

Läget känns bra. Nära Rv41 och Kinna Centrum.

Hej Stact!

Vad kul! Bra jobbat.:)
Kan du precisera mera noga vart den kommer att hamna?

Ha det gott!

F

F.d. 4220

Guest

Den hamnar vid parkeringen till Kinna Resecentrum. Det är med andra ord alldeles invid järnvägen, men det går inte så många tåg nattetid (vad jag vet).
Lite för nära Rv41 är det också (visst buller).

Å andra sidan är det 2 minuters promenad in till Kinna centrum med de butiker och annat som finns där. (Detta sagt till dem som läser detta och inte bor i Mark. :) )

//Stefan

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025

Hej.
Väcker tråden igen.

Hur blev det? Finns det någon ställplats i Kinna nu?
Under ställplatser i Marks kommun finns ingen ställplats i Kinna, det finns bara några utanför.

Någon som vet? /Roy

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Hej.
Väcker tråden igen.

Hur blev det? Finns det någon ställplats i Kinna nu?
Under ställplatser i Marks kommun finns ingen ställplats i Kinna, det finns bara några utanför.

Någon som vet? /Roy

Hej

Var där i förra veckan, uppmärkta platser med låsta eluttag, inga skyltar men en platta för gråvattentömning ( vilken provades ) fungerade utmärkt.
Hoppas på uppskyltning när platsen ändå verkar färdig för användning.

Hälsningar från Claes 105 från ett just nu regnigt Lysekil.

F

F.d. 4220

Guest

Kompletterade en annan tråd om denna plats med koordinater, så jag gör det här med:
GPS: N 57 30.412 E 12 41.952   

När den är uppskyltad och klar så tänkte jag åka ner och ta en bild samt lägga upp den här på forumet.

//Stefan

Toppen