• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny ställplats Hjo

carlosmonte

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Hjo
HBK-Nr
7957
Medlemskap
2024
En ny ställplats vid väg 195, intill Hjo tätort är på gång. Arbetet med dragning av el till platserna och tömning/vatten/duschar pågår.
Koordinater 58°18'29.1"N 14°15'13.2"E.
Platsen ligger i anslutning till Stampens Kvarn, en liten restaurang inrymd i en gammal kvarnbyggnad. Ställplatsen beräknas öppnas i maj 2015.

Carlosmonte
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats Hjo

Med ca 3 km in till hamnen i Hjo, måste nog den ställplatsen erbjuda något alldeles extra för att locka den stora massan. Det finns hur mycket gratisparkeringar som helst i Hjo, och dessutom nästan mitt i centrum.

//Tommy
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats Hjo

Med ca 3 km in till hamnen i Hjo, måste nog den ställplatsen erbjuda något alldeles extra för att locka den stora massan. Det finns hur mycket gratisparkeringar som helst i Hjo, och dessutom nästan mitt i centrum.

//Tommy

Har ni provat maten på Stampens kvarn? Det har vi! Dessutom underbara omgivningar för promenader etc...
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats Hjo

Idag har vi varit och ätit gott på Stampens kvarn. Det är rätt häftigt att en lunchrestaurang utanför lilla Hjo kan ha öppet året om, det finns anledning till det, maten, lokalen och personalen.

Nu byggs det för fullt för att ha ställplats klar till nästa sommar.

image.jpg

Blivande servicebyggnad och ställplats!
 
Toppen