• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ny snygg front på Fiat Ducato

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: ny snygg front på Fiat Ducato

Det är möjligt att jag skiljer mig från mängden men jag tycker fronterna blir fulare för varje ny modell. De moderna husbilarna ser ju ju ut som "glosögda grodor med underbett" som någon skrev här. Designfjollorna firar verkligen triumfer med dagens bilmode!

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Leste et sted at dagens trend på fronter på biler skyldes krav om beskyttelse av myke trafikanter. En påkjørsel slak ikke så lett bli fatal om en person eller et dyr blir truffet av underbittet - beinbrudd og en tur oppover fronten i stedet for full knusning eller under bilen.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Leste et sted at dagens trend på fronter på biler skyldes krav om beskyttelse av myke trafikanter. En påkjørsel slak ikke så lett bli fatal om en person eller et dyr blir truffet av underbittet - beinbrudd og en tur oppover fronten i stedet for full knusning eller under bilen.

Är det därför fronterna ser ut som de gör numera, så ber jag "designfjollorna" om ursäkt! Detta visste jag inte! :oops:

Jappe

F

F.d. 2591

Guest

Det är möjligt att jag skiljer mig från mängden men jag tycker fronterna blir fulare för varje ny modell. De moderna husbilarna ser ju ju ut som "glosögda grodor med underbett" som någon skrev här. Designfjollorna firar verkligen triumfer med dagens bilmode!

Jappe

Håller helt med Jappe
Stig B

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Ni som var på mässan - såg kanske Dethleffs och Fiats gemensamt framtagna nya front för delintegrerade bilar .Riktigt snyggt och förkortar bilarna ca 20 cm!!

Toppen