• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny "plåtis" från Polen.....?

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Ny "plåtis" från Polen.....?

Aldrig hört talas om... Men flera detalj lösningar var ju riktigt smarta och udda. Polackerna har ju länge byggt hyfsat bra båtar så varför inte. Titta även på Skodas utveckling...

F

F.d. 661

Guest

Aldrig hört talas om... Men flera detalj lösningar var ju riktigt smarta och udda. Polackerna har ju länge byggt hyfsat bra båtar så varför inte. Titta även på Skodas utveckling...

Fast Skoda är ju då Tjeckiskt...
Men jag gillar plåtisarna. Hade lätt kunnat tänka mig en sån utifrån bilderna, fanns med just den planlösningen jag vill ha. Hoppas att dom kommer tas till Sverige.

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Bland annat Hymer o några andra Tyska plåtisar kommer från en fabrik i Polen sen några år.
De här ser ju ganska trevliga ut på bild åtminstone.

/Leif

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Verkar vara ombyggt tak? Är det en "semi-plåtis" ?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

De tre modellene som er vist på hjemmesiden ser ut til å ha byttet tak til et med en senkeseng foran, og erstattet bakdøren med en vegg. Plåtis etter MB Marco Polo konseptet - et løftet mer fuksjonelt tak enn kassebilen med høyt tak.
Går en inn på sidene som skuler seg bak det høyre bildet på første side finner en mer normale plåtiser, selv om den korteste også der har custom high roof.

Toppen