• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny på forumet

F

F.d. 7

Guest
Ville bara säga hej till alla och presentera mig som ny här på forumet och i husbilsvärlden. har inte registrerat mig som medlem än dock, men snart så:)

Jag och min madam gick över från murken husvagn till husbil i vintras då jag köpte en Elnagh 660 1990. Enligt vårat tycke det bästa vi gjort:)

Har haft en fantastisk sommar med flera resor åt lite blandade destinationer inom Sverige. Det enda som är synd är att vi inte verkar finna några i våran egen ålder 29 resp 23 som är intresserade av camping:confused:

Just nu laddas det inför sista resan före avställning då vi väntar tillökning i oktober, verkar bli Säffle och Duse udde som inte är så långt hemifrån, så man kan tömma alla tankar där:)

OBS har någon en Elnagh av samma modell så är jag intresserad av all fakta jag kan få tag på då jag inte ens vågar bruka VV-beredaren:D

MVH blivande medlem: Eric , värmland

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Ny på forumet

Hej Eric,
välkommen till oss glada husbilstursier i HBK som är Sveriges största klubb för husbilsägare. Här finns alla åldrar som i och försig inte har så stor betydelse i husbilssammanhang. Det är bara att välja sin egen väg och dra nytta av alla fördelar att vara med i denna föening. Njut av friheten och sätt upp nya mål för era framtida husbilsresor.
V-backen :wink:

F

F.d. 7

Guest

Är en truma det här med men vet inte hur den funkar, saknar instruktions böcker till allt om utom själva c25 chassiet och kylskåpet. har försökt tagit reda på hur mycket det går i typ avloppstankarna och sådant utan resultat

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Avloppet kan du fylla hinkvis och mäta tills det rinner över i avluftningen. Då är det fullt!! Det brukar ungefär motsvara färskvattentanken.
Instruktion till Truma kanske du kan få tag nos Alde

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Välkommen Erik med madam! Kul att ni väljer att bli medlemmar. Det här är ett suveränt forum för nyblivna husbilsägare. Är det frågor du behöver hjälp med så starta gärna en tråd med just den benämningen. Exempelvis "Hjälp om Truma varvattenberedare" eller dylikt. Då reagerar de som har kunskap och erfarenheter om just den prylen. Det är inte många som läser alla trådar.

Krister N

PS! ..och tack för att ni hjälper oss att hyfsa medelåldern lite. :) Allting blir roligare och trevligare med lite blandade åldrar. Men visst finns det yngre förmågor även här.

F

F.d. 2692

Guest

Hej och välkomna till HBK. Stirra er inte blinda på åldern, känner mig inte äldre än 25.

F

F.d. 50097

Guest

Vill också bara hälsa välkomna! Det här med åldern har varit uppe förut, och visst finns det en del som är yngre, även om det inte är lika många. Men som sagt, stirra er inte blinda på åldern, människor med husbil är unga i sinnet :)

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

Toppen