• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny på forumet

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Hej!

Är ny på forumet och ville bara säga hej.

Jag har blivit väldigt imponerad av husbilsklubben.se. Det råder en god stämning och alla hjälper alla verkar det som.

Den senaste tiden har jag knappt fått någonting gjort på jobbet, det tar ju lite tid att läsa era suveräna reseberättelser. Man blir ju bara såååå sugen......

Vårat (jag och min sambo) intresse för husbil har funnits i 2-3 år. Nu har vi väl i princip bestämt oss för att inhandla en till nästa säsong. Men vilken djungel det är! Det är verkligen svårt att veta vad man vill ha för något.

Några saker har vi dock kommit fram till:
Vi vill ha en bil med alkov, stuket med en soffa jämte sittdelen och köket där bak. Den skall vara under 6 meter och inte med för liten motor. Den får kosta max 300 000:-
Vi kommer oftast vara 3 st. som åker men vi vill ha möjlighet att vara 5 st.

Är det någon som har vidare tips och ideer eller kanske t.o.m en bil till salu så tar jag tacksamt emot svar.

:spinny:

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Ny på forumet

Det är nog bara att titta sig runt och se vad man gillar, det finns massor av bilar i den prisklassen och allra helst nu när hösten närmar sig. Välkomna som medlemmar sedan i klubben när ni har bestämt er för att betala in, inget ni kommer att ångra då ni kommer att få tillgång till hela vår sight.

Kia och Göran

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

:music-icon: Välkomna till Husbilsklubben.se och dess forum.:music-icon:
Hoppas att ni ska trivas i och med gänget.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Det är en vanlig planlösning på bilar som är några år om jag förstår dig rätt.
Du kan kolla efter Dethleffs A5830/A5832 tex.
För 300kkr får du en rätt ny sådan.
Men denna planlösning finns hos de flesta tillverkare fram till för något år sedan. Även integrerat som Hymer B544 eller Dethleffs I5830/I5832 går att få i denna prisklass.

F

F.d. 3581

Guest

Hej, perkulator o välkommen till klubben.

Perkulator - kul namn förresten - är det inte nån sorts kaffemojäng ?

Se upp för kamdrivningen bara när du köper en beg. bil...

ds

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Hej Perkulator, och välkommen som HBK-intresserad.
Det är verkligen så som ni skriver, en djungel. Men som medlem här kan ni få de bästa råd/tips som finns.
Hoppas ni väljer att bli medlemmar och lycka till med husbilsköpet.
/Thomas & Lena

Lena & Jan

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2025

Välkommen till klubben!

Här får ni en bra länk för såväl begagnat som nytt, bara att välja o vraka.

Husvagn, husvagnar, husbil, husbilar - Bengt I Örkelljunga AB

När vi var där i höstas beställde vi en 2007 med alkov lev. i febr 2007, den blev helt rätt för oss två som har anspråk på utrymme pga långtidsboende på vintrarna.

Psst... blir man medlem i klubben finns en enorm bilddatabas att ösa ur ... o mycket annat man har nytta o glädje av, bara som ett tips!

Lycka till med val av husbil/oboen
:wub:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Hundvakten:

Jovisst, Perkulatorbryggare är det, antar att jag får förklara mitt namnval.

Per: mitt namn
kula: Den relativt stora saken som sitter i navelhöjd
tor: Den dagen i veckan som jag använder till att försöka träna bort ovanstående..........

Dåligt..... jag vet...
:wink:

Senast ändrad:
E

Ebear

Guest

HEj Perkulator.
Vi har en sådan planlösning som du beskriver. Bilen är en Hobby 550 AK äldre modell. Det är bra med många säng- och sittplatser tycker vi. I somras så åkte vi ett killgäng på en veckas semester, alla fick plats. Vi åker också med andra husbilsägare och av någon anledning så brukar vi alltid samlas i våran husbil på kvällen när kylan kommer...

Senast redigerad av en moderator:

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Hej

Skulle bara vilja tacka alla för ett fint välkomnande i klubben och alla tips man har fått.

Ska bli finfint att som fullvärdig medlem ta del av all information som finns här.

Husbilsletandet pågår för fullt...........

:spinny:

Toppen