• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny och störst E-handelsbutik hos Öggestorp Caravan

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Ny och störst E-handelsbutik hos Öggestorp Caravan

Kollade AC.
Vill nog påstå att det är billigare att handla från rätt firma i Tyskland!
Roadglider

M

Matts Torebring

Guest

Alla tillbehörsbutiker har ofta höga priser. Jag hoppas de kommer att lyckas. Det är inte enkelt att driva en effektiv E-handelsbutik. Så här säger de själva.

"Vårt motto är: ”Köp mer, betala mindre”. Det innebär att ju mer man lägger i varukorgen, desto bättre pris får man. Det är möjligt tack vare att vi gör stora inköp, säger Jonathan Larsson".

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Är det en ren E-butik eller har dom någon butik man kan besöka och "känna" på det man vill köpa?
Anders.B

F

F.d. 30059

Guest

Var finns rätt firma i Tyskland

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Är det en ren E-butik eller har dom någon butik man kan besöka och "känna" på det man vill köpa?
Anders.B

Nu har jag inte varit inne på Öggestorp sedan i höstas, och då var butiken som hos vilken husbilsfirma som helst, mestadels Kamas sortiment och lite annat.

Däremot har dom haft vettiga priser på mycket, bytte en taklucka där i höstas och fick en mini Heki isatt till fast pris, det fasta priset var fullt jämförbart med vad enbart luckan skulle kosta på några andra firmor.

Men som sagt det kan ju ha hänt mycket under några månader.

//Tommy

F

F.d. 9344

Guest

"Är det en ren E-butik eller har dom någon butik man kan besöka och "känna" på det man vill köpa?
Frågar Anders.B"

Öggestorp är återförsäljare för KABE och de märken som KABE hade i sitt sortement då de bedrev egen försäljning. Denna har tagits över från KABE i Tenhult som ligger enbart 6 km väster om Öggestorp.
Öggegstorp Caravan har verkstad och tillbehörsbutik all KAMA försäljning flyttades till Öggestorp från KABE i Tenhult.
Öggestorp är lätt att hitta ligger precis utmed nya 31/40 ca 20 km öster Jönköping mot Nässjö/Västervik avfart Öggestorp. Det är den "gamla" anläggningen där Öggestorps husvagnar byggdes en gång i tiden.

Prismässigt håller de KABE-priser med vad det innebär, men jag måste säga att sevicenivån på deras verkstad är toppen.

Senast redigerad av en moderator:
M

Matts Torebring

Guest

Är precis hemkommen från Öggestorp Caravan efter ha haft husbilen där på årsservice under veckan. De har sista veckorna packat upp och utökat sortimentet högst väsentligt i tillbehörsburiken. Jag måste säga att verkstaden är riktigt servicevänlig och engagerad. En positiv överraskning faktiskt.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Varför jag frågar är att jag inte kan hitta några öppettider på hemsidan.Det gick inte att söka på tider heller.
Anders.B

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Hej.
Kollade på skoj prisskillnaden på Truma Ultraheat Öggetorp 3995Kr.
Pieper frizeit 206E x 8.90 = ca, 1833kR. Frkten från Tyskland eller Sverige skiljer nog inte mycket.
har själv köpen från Pieper då 189E utabn problem.

Jägarn.

Toppen