• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny musfälla!

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Grannen var i Tyskland och köpte en husbil, som killar gör har vi öppnat allt och kollat igenom, nått som jag tyckte var coolt vara att i luftintaget under motorhuven så hade förre ägaren placerat ut råttgift.
Är det denna väg de brukar ta sig in???
Grannen körde från Stugart och hem och råttgift låg kvar !!

F

F.d. 55397

Guest
Sv: Ny mus fälla!

Får ju hoppas det finns kupefilter, inte så roligt o andas det dammet... (eller var det en Varandoseringsmaskin ni misstog för fälla? :) )

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022

Hejsan

Vi hade möss som letet sig upp via luftintaget och trillat ner i luftfiltret på vår förra husbil.
Luktade illa när vi hämtade ut bilen på våren. Lyfte av luftslangen och lade dit ett tunnt nät på hösten och sen fungerade det bra .....

J

Jarn

Guest

Tror att det var för att skydda sig mot Mård.
De har väldigt stora problem med deras framfart i fordon i Tyskland.

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Det va vit pulver i form av en större disktablett! Kanske mård om det inte va mus!

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026

Skulle tro att i många europatillverkade chassin så tar sig mössen in genom plåtbalkarna !

Kolla själv hur ihåliga era balkar är inunder och om delar av balkarna går upp under kupen.

Så är det på min -92 Ducato.

Rena Autostradan rakt in under kupestolarna.

Finns öppningar i balkarna under mina stolar som är perfekt för mössen.

Toppen