• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny medlem

F

F.d. 30349

Guest
Efter att läst reseberättelser under hösten och vintern författade av Jappe och Amstel med flera, ni skall ha stort tack för inspirerande läsning. Nu har vi äntligen fått vår egen husbil en Burstner 726G som vi beställde i slutet av oktober, så väntan har varit lång. I helgen tog vi vår första tur, vi åkte till Ullared för att utrusta bilen med kastruller och stekpannor, där efter gick färden till Köpenhamn via Öresundsbron, som jag tyckte var lite i dyraste laget 780kr en väg så jag tror det får bli färjan Helsingborg - Helsingör i fortsättningen. Nya leksaker, nya saker att lära. Väl framme i Köpenhamn skall vi hitta parkering/ställplats, självklart har jag inte läst på hur navigatorn fungerar, (det vet väl alla män hur en sån funkar) där skall finnas massa adresser till ställplatser, Vi hittade åtminstone Köpenhamn och började snurra inne på smågatorna utan att hitta någon parkering och det verkade som alla Danskar var ute på krogen, det var ju fredag kväll och hade bilen med sig. Tillslut hittade vi en bussparkering nere vid slottet, här var gott om plats och inte en bil i sikte, kalasparkering tänkte vi. Efter en god middag och pilsner på stan var det dags att krypa till sängs, som sagt var nya leksaker, kallt i bilen det var bara 3 grader ute på kvällen, Efter lite vridande på alla rattar kom gaspannan i gång och vi kröp till kojs, vaknade 3 timmar senare i någon form av finsk bastu, upp och skruva på rattarna igen och vädra lite lyckades vi justera in en lagom temperatur och fick en fortsatt god natt. Vaknade på morgonen av bussmotorer och tittar ut genom rutan och ser en massa människor där det växer kameraobjektiv ur magen (Japaner) runt vår husbil. Vi ser också att det är fler bussar på väg in på parkeringen så snabbt på med kläderna och iväg ut och hitta parkering på stan, för när man är i Köpenhamn måste man besöka Ströget och shoppa lite påstår min fru.Så fter en fin dag på stan med en god lunch och lite shopping vände vi Fia (efter en tjatig kvinnlig röst i navigatorn blev husbilen döpt till Fia) hemåt till Göteborg. Detta var första turen men vi gillade husbilslivet så det kommer att bli många fler resor, speciellt nu när jag stått hemma på parkeringen och plockat fram instruktionsböckerna och skruvmejsel och fått grejorna att fungera.
Vi möts säkert på vägarna i sommar.
Bengt

F

F.d. 30349

Guest
Sv: Ny medlem

Tack så mycket för tipset
Jag har beställt en bropbizz eftersom det kommer fler Danmarksturer.
Bengt

Toppen