Sv: NY medlem.
TACK for alla Bienvenidos, vad trevligt.
Jag ar svensk och heter Hans, kommer från Göteborg, efter 23 år utomlands är jag på väg hem till gamla Svedala men det blir inte förrän jag hittat en kanofin husvangn för max 250.000kr jag kommer att bo i den ensam året om så den får inte väga mer än 3.500kg max 6meter, vinterisolerad,stark dieselmotor, helst ljudisolerad om det finns sådana? dubbla glas ja,ja,ja jag har aldrig haft husvagn tidigare, ar nyss fyllda 70ar men i mycket god condition,tranar,löper varje dag,sist jag gjorde en läkarundersökning sa läkaren att jag hade värden som en 18aring, ja,ja,ja sorry nu kom jag ifrån ämnet, men det får stå kvar. ok
Sedan jag blev medlem for 5 dagar sedan har jag läst detta forum 24*7 for att bilda mig en uppfattning vad man bör veta INNAN man köper en husvagn, och det var inte litet det må jag säga.
Slulle någon av er på forumet känna till en husvagn som uppfyller min krav (om det finns sådana, ja,ja,ja) ar till salu, sa hör gärna av er. eller ett tips på husvagnsmodell.
Efter att varit borta fran Sverige I 23år har gamla kompisar försvunnit, föräldrarna gått bort, en bror som bor I USA,osv.... på grund av detta ha jag altså ingenstans att bo tills jag hittat min husbil, (hotel blir for dyrt då min pension inte är var den borde vara) därför är jag inne på att köpa husbilen innan jag kommer hem så jag kan flytta in direct, men det kanske inte är så bra? borde nog inspektera husbilen innan, dessutom kanske ägaren försvunnit med pengarana nar jag kommit hem, efter23 ar utomlands har man blivit bränd några gånger så nu har man svårt att lita på någon, men vad jag kommer ihåg från sverige så brukar Svenskar var ärliga, men ändå! Det bästa vore om jag kunde hyra en bostad förmånligt en kortare tid , 1rum skulle räcka tills jag hittat min husvagn, om någon på forumet har en sådan bostad eller känner någon annan så vänligen hör av er, ( helst I göteborgstrakten), tilläggas kan¨är att jag ar mycket ordningsam, renlig,punktlig vad galler betalningar, och hatar falskhet.
Avslutar här for denna gången, och tack att du ängnat några minuter att läsa mitt inlägg.
Jo en sak till, när är det mest förmånligt prismässikt att köpa en husvagn_.Sommar, Höst Vår, Vinter.
Hans.