• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny medlem

F

F.d. 4538

Guest
I bland när jag är härinne så kommer tanken att nya medlemmar skulle ha ett forum, blir lätt att alla gamla medlemmar tycker o tänker, är det så?

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Ny medlem

Vill bara önska er välkomna. Är själva ganska nya och har haft mycket nytta av att gamla medlemmar
tänkt och tyckt tar tacksamt emot deras råd. Samt lär av deras misstag så vi slipper göra dom själva.
Hoppas ni ska trivas och ha nytta av HBK.
MVH Gunilla

F

F.d. 53074

Guest

Min erfarenhet som ny medlem är att den första tiden gör man bäst i att läsa och begrunda. För egen del dröjde det inte många dagar innan jag "vågade" ställa en fråga som var viktig för mig. Jag fick direkt flera vänliga och brukbara råd.

Varför skulle nya medlemmar behöva ett eget forum?

Hälsning/Kjell :D

F

F.d. 4538

Guest

Min erfarenhet som ny medlem är att den första tiden gör man bäst i att läsa och begrunda. För egen del dröjde det inte många dagar innan jag "vågade" ställa en fråga som var viktig för mig. Jag fick direkt flera vänliga och brukbara råd.

Varför skulle nya medlemmar behöva ett eget forum?

Hälsning/Kjell :D

Blir lätt att äldre medlemmar bygger grupper, tror inte det är frågan om att våga, snare att bryta sig in. Min tanke..

F

F.d. 4538

Guest

Vill bara önska er välkomna. Är själva ganska nya och har haft mycket nytta av att gamla medlemmar
tänkt och tyckt tar tacksamt emot deras råd. Samt lär av deras misstag så vi slipper göra dom själva.
Hoppas ni ska trivas och ha nytta av HBK.
MVH Gunilla

Hej..det är detta jag menar, att få kontakter och tips, hur skapar du detta, jag vill bara väcka lite debatt hur tar man hand om nya, hjälper dom lite på traven in i kanske ett helt nytt liv. Vem vet, kanske finns många därute som har likadana tankar, hur kommer man in i gemenskapen?

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Hejsan Kenneth
Vi kan bara tala för oss om hur vi upplevde detta med att vara nya medlemmar i klubben det kom sig automatisk genom att vi åkte till Elmia och där var det en spontanträff med fika med klubbmedlemmar.
Sedan bestämde vi oss för att anmäla oss till en träff i Seglora i höstas som Kejo & co annordnade, detta var jättekul för där togs vi verkligen omhand med öppna famnen från gamla medlemmar, sedan har det bara rullat på och nu i sommar står jag och Catrin som träffvärdar för en stor träff på Wapnö som vi tycker skall bli jättekul att arrangera kommer då att få träffa ännu mera HBK:are.
Vår rekomendation är att ta för er som nya medlemar åk ev på någon träff alla är hjälpsamma mot nya medlemmar, det är vår uppfattning om HBK en underbar husbilsklubb som vi skall vara rädda om. //kjell

F

F.d. 55256

Guest

Gammal eller ny medlem, det gör ingen skillnad vi är alla med i samma klubb. Ser man nåt inlägg som man vill tycka något om så gör man ett svar om detta. Har man något som man vill föra fram, så gör man ett inlägg om det. Har aldrig märkt av att någon ny medlem har fått "på nöten" för att man är ny medlem. Att det ibland har hettat till i debatten är väl bara för att ämnet har fått känslorna att svalla, inte att det är en gammal eller en ny medlem som skrivit det. Att gamla medlemmar på träffar har bildat grupperingar är inte så konstigt, de känner ju varann sen tidigare. Hoppas och tror att ingen "gammal" medlem rackar ned på ett inlägg från en ny medlem.
Ove.G HBK 62

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Vi har aldrig känt av några grupperingar har fått massor av nya vänner trots att vi inte varit på någon träff. En del av våra nya vänner har vi träffat en del lärt känna bara via forumet. Men har aldrig haft
nån känsla av vi och dom. Det enda jag känner som skiljer oss från "gamla" medlemmar är att dom har så mycket mer erfarenhet och kunskap. Vi tar till oss allt vi kan och har alltid fått snabba och trevliga svar.
Gunilla

F

F.d. 2577

Guest

Hej och välkommen, nej ett eget forum för "nybörjare" tror jag inte på. Det skulle nog inte utveckla vare sig nya eller gamla medlemmar. Forumet ger alla möjlighet att kåsera eller få kunskap av resterande medlemmar. Den kunskapen är både bred och djup.
Leffe

Olsson ABBA

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
2354
Medlemskap
2021

Gammal eller ny medlem, det gör ingen skillnad vi är alla med i samma klubb. Ser man nåt inlägg som man vill tycka något om så gör man ett svar om detta. Har man något som man vill föra fram, så gör man ett inlägg om det. Har aldrig märkt av att någon ny medlem har fått "på nöten" för att man är ny medlem. Att det ibland har hettat till i debatten är väl bara för att ämnet har fått känslorna att svalla, inte att det är en gammal eller en ny medlem som skrivit det. Att gamla medlemmar på träffar har bildat grupperingar är inte så konstigt, de känner ju varann sen tidigare. Hoppas och tror att ingen "gammal" medlem rackar ned på ett inlägg från en ny medlem.
Ove.G HBK 62

Instämer välkommen:)

F

F.d. 4927

Guest

Hej..det är detta jag menar, att få kontakter och tips, hur skapar du detta, jag vill bara väcka lite debatt hur tar man hand om nya, hjälper dom lite på traven in i kanske ett helt nytt liv. Vem vet, kanske finns många därute som har likadana tankar, hur kommer man in i gemenskapen?
Välkommen Kenneth! Som du märker har du redan skapat kontakt, märkvärdigare är det inte!:):)

Lasse

F

F.d. 50004

Guest

Välkommen Kenneth.
Alla har vi varit nya medlemmar.
Lena

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2025

Eget forum för nya medlemmar? Hur länge är man ny medlem till att börja med?

Nej jag tycker inte det behövs

Är själv ganska ny som husbilsägare ( Juni 2007)
Har man frågor, ställ dem här och du får svar av både nya och gamla medlemmar.
Iband får du stor respons andra gånger måttligt med svar.
Skriv och berätta om ditten och datten.
Här är det som i samhället i stort. Några skriver ofta, medan andra kommer med inlägg lite då och då. Sedan finns det många inte har lust eller behov att skriva av sig.
Tips, läs reseberättelser.
I "På spåret" får du indirekt många tips på resmål.
Kom på träffar. Träffen i samband med årsmötet kan
rekommenderas.
Eventuellt ordna en träff tillsammans med någon i din närhet. Hör gärna av dig så kan jag berätta hur det gick till när jag var med och ordnade en träff 2008 och fick nya vänner för livet. Denna träff kommer att bli den 3:e i år.. Klistra på dekalen och du kommer att träffa likasinnade både hemmavid och utrikes.
/ Olle

F

F.d. 52943

Guest

Tvärtom är det nog så att man så småningom lär sig de gamla rävarnas käpphästar. Det är nykomlingarna som kan bidra med nya infallsvinklar och föra klubben vidare.
:twitcy:

F

F.d. 4538

Guest

Ja..så lätt är det. Nu kom det lite svar, och det var ju trevligt. Tack alla för svaren, vi syns säkert ute i vimlet. Kenneth

Toppen