• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny medlem

F

F.d. 15549

Guest
Hejsan på er allihop....:)

från och med den 1:a november är jag ny medlem ( har betalat medlemsavgiten ) och jag hoppas att ska bli intressant och givande.
Det är så att jag och min fru är helt nya på detta område med husbil.
V ska nämligen åka och hämta vår husbil i morgon fredag en Fiat Ducato 1,9 TD -97
Knaus 510:p ( köpt privat på Blocket )
Jag skulle vara tacksam för lite tipps och ideer om just denna bil.
hur många i klubben har just en sådan?

Mvh Thomas Nordström

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Ny medlem

Hej och välkomna som medlemmar i Husbilsklubben.se och grattis husbilen. Jag tror att ni komer att hitta mycket matnyttigt inför era nya liv som husbilsåkare. Det är ju ett härligt sätt att semester som kan ge många upplevelser. Lite hjälp på traven skadar ju inte.

På frågan om hur många som har liknande bil som ni så kan ni använda sökfunktionen i Min Husbil som ni hittar i den övre grå listen på sidan. Alla medlemmar har kanske inte uppgett vad de har för bil men det ger i alla fall ett litet hum om hur många det finns.

F

F.d. 50058

Guest

Hej Nordström
Har en Knaus 595. En kanon bil!!
MVH
Ronny

F

F.d. 297

Guest

Hej o välkomna till klubben. Grattis till husbilen Nordström du kommer säkert få nytta av den och upptäcka att husbilslivet är ett härligt liv. Vi ska hämta våran nya Dethleff Esprit i7910 i dag. Så vi tänkte göra en kort provtur i helgen om vädrets makter tillåter det. Det är ju snö på gång säger de där metrologerna som vet. Burr inget skönt alls vi längtar efter våren redan ut och köra runt vårat vackra avlånga land. Det är våran tredje husbil på ja mindre än två år. Den växer och bara blir större. Men det beror inte på att vi har ett habegär utan det beror på att jag är rörelsehindrad och måste även i husbilen ha det så bekvämt som vi har hemma. Jag har ju olika storlekar på elrullstolar som vi måste få med oss. Men annars går jag själv i husbilen så det är inga problem bara sängar o toautrymmet är bra. Nu äntligen har vi hittat den rätta planlösningen som passar oss livet ut nu. För det blir dyrt att byta ofta inget bra för plånboken.

Ha en riktig trevlig helg med nya husbilen samt kör försiktigt på vägarna som kan vara hala nu.

Anita o Risto i Täby:music-icon::);):music-icon:

F

F.d. 58620

Guest

Hej och välkomna till HBK vi är själva relativt nya medlemmar. Samt nya på husbilslivet hade tidigare husvagn i 21 år men reste inte omkring utan var långliggare på västkusten under alla år. Vi har nyss köpt en gammal husbil en Burstner A630 -91 vi hade den bara i två veckor för idag har vi ställt av den för vintern samt lämnat in den till firman för att få en del åtgärdat på garantin. Vi längtar nu efter våren då det ju blir en hel del nytt för oss. Men har vi frågor så är det bara att gå in här på forumet och svaren kommer nästan omgående från alla kunniga och hjälpsamma HBK medlemmar. Det finns en massa erfarenheter som vi nybörjare får ta del av TOPPEN helt enkelt.
Så lycka till med husbilen kanske ses vi på vägarna nästa vår/sommar.
Hälsningar Gunilla

Toppen