• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny medlem

Lasse H

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
4152
Medlemskap
2025
Hej på er
Jag anmälde mig som HBK intesserad idag.
Åker för närvarande med husvagn men har planer på att byta till husbil inom dom närmaste åren. Ni som har haft husbil ett tag, vad skall man köpa för husbil? Vågar man sig på en amrikanare typ Winnebago(mkt bil för pengarna). Vill ha gott om plats för övervintring på sydligare breddgrader.
Lasse

P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Ny medlem

Hej o välkommen.Om du kan köpa en amrikanare,ja varför inte dom brukar vara mycket bra utrustade. Winnebago är inte min favvo finns andra bättre tycker jag.:yes:Amrikanarna kan bygga med kvalite särskilt om man tittar på dom lite äldre bilarna var dom tidiga med allt

F

F.d. 14038

Guest

hejsan Lasse och välkommen i gemenskapen, hoppas att du också snart blir medlem. Vad gäller val av husbil hit eller dit så är det vad jag förstår väldigt svårt att ge ett bra svar, det är ju så att vi alla har olika smak samt önskemål av vad som ska finnas med som utrustning redan från början. Sedan har vi alla olika krav på hur stora ytor vi behöver, alltså hur stor bilen ska vara. Tolerar man att klättra på stege för att sova eller ej mm.Jag vet ju att min bil är bäst, men jag tror inte att alla håller med utan tycker att deras är det. Det är klart att den är också för det dom har brukar vara det dom sökt efter.
Men som sagt välkommen i gänget och lycka till med val av bil.
;) ;) ;)

F

F.d. 4879

Guest

Visst kan man köpa en amerikanare, dom har byggt husbilar i många år. Men man ska nog inte köpa en besinare om man köper en större bil, inte heller en V8 diesel som tyvärr är lite för klen för den stora tyngden bilen oftast har. Satsa på en som är byggd på ett lastbilschassi och en större diesel, modell Cummins. Dom som har sådana bara åker och åker..

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

:music-icon: :) :music-icon: VÄLKOMNA till Husbilsklubben.se :music-icon: :) :music-icon:

Hoppas att ni ska trivas i och med gänget här i klubben
och
Lycka till med köpet av Husbilen vad det nu blir

:music-icon: ;) :music-icon: ;) :music-icon: ;) :music-icon: ;) :music-icon: ;) :music-icon: ;) :music-icon:

Toppen