• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny medlem som vill till Stockholm

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
:D Hej

Nu har jag tagit steget fullt ut och betalat in medlemsavgiften. Tack vare ett mindre arv åker hustrun och jag husbil sedan juni 2006. Detta efter att ha hyrt och ägt ett antal husvagnar sedan 1975. Vi har nu jublat över allt kul vi kan och kommer att kunna göra - sommar som vinter.

Men- var ställer vi oss när vi vill hälsa på våra döttrar i Nacka? Nån vänlig själ som vet lämplig plats, helst med el för vi åker dit redan nästa vecka. Tänk att folk måste bo så ocentralt som i Stockholm!!

På återhörande
Staffan i Värmland

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Ny medlem som vill till Stockholm

Hej. karnse ett tips kolla med någon mack som heller med någon företag byggarbetsplats
så karnse du får tips. annars för man fricampa.

Micke & Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024

Hej. jag kommer ifrån Nacka men flyttade därifrån för 25 år sedan. men är där iblan o hälsar på föräldrarna. det finns ej någon camping i Nacka. Det finns ej några ställplatser. ni får nog prova att hitta någon parkering i närheten mvh. Micke

F

F.d. 4879

Guest

Nacka är ju jättestort, sträcker sig från Henriksdal till Värmdö och Tyresö. Var i Nacka bor dom?

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024

Hej igen
Döttrarna bor i Sickla.
Tack för all hjälp hittills!
Staffan;)

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

då verkar det vara ännu närmare än 6km.

jag är inte så hemma i stockholm, men sickla verkar ligga på halva avståndet (ca 3km)

F

F.d. 4879

Guest

Sickla ligger straxt brevid Henriksdal, det är i princip bara över Danikstullsbron från Södermalm ut. Jag har en kompis som jobbar som bilförsäljare vid Alphyddan, precis brevid Sickla. Kan höra med honom i så fall om det är ok att ställa husbilen där över en helg. Annars finns ju även Hellasgården ca tre kilometer därifrån. Men det är ju fricamping det gäller i så fall i bägge lägena, ingen el alltså.

Micke & Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024

Hej. Nere vid Sickla gammla industri område är det vel affärs centrum nu så där finns säkert parkeringar.

F

F.d. 4879

Guest

Problemet med affärscentrumsparkeringar i Stockholm brukar vara att det är parkeringsförbud 30 minuter efter att centrumet stänger och då kan du lita på att lapplisorna är snabba! Hur det är i Sickla vet jag inte men i centrumena runt omkring råder den lagen.

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Hej !
Vi har plats och el, men vi bor 3 mil söder om Sickla.
För att ta sej dit så får man gå (7 min), sedan åka buss/pendeltåg och tvärbanan till Sickla udde. Det tar under timmen.
Kostar 20:-/enkel .
Vi har stor tomt, med enskilt läge.Här finns vatten och toatömmning. Elen kostar 1,25:-/kwh
Barbro och Gert i Tungelsta

F

F.d. 4879

Guest

Vi bor i Trollbäcken, sådär 2km ifrån Älta. Där kan ni parkera bilen med el och allt, finns även en bil att låna för färden till döttrarna! Hör av er i tid bara så att vi inte är borta, i så fall får vi stämma av det hela.
MVH Kia och Göran

Nu är det ju inte så att vi slåss om var ni ska bo men det finns flera möjligheter så att ni vet det!

Senast redigerad av en moderator:

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024

Hej vänner!
Vilka klubbkompisar! Hoppas jag kan få bjuda tillbaka nån gång. Ska höra av mig så snart jag hittat Älta o Trollbäcken kå kartan.
MVH
Staffan:D

F

F.d. 4879

Guest

Gör det! Leta upp Tyresö kommun och sen hottar du en del av den som heter Trollbäcken. Vi har en rätt stor parkering på tomten där husbilen och grannens lastbil står, det går bra att ställa husbilen imellan, el finnes.

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024

Bara för att ni ska veta vilka goa klubbkompisar det finns; på torsdag lunch rullar hustrun och jag in hos Kölis och lånar både ställplats o el för ett Stockholmsdygn. Du är ett gott föredöme i klubben, Kölis!
Väl mött på torsdag.
Staffan:)

F

F.d. 4879

Guest

Tack! Opeln får du låna som en bonus *L*! Ses på torsdag!

Kia och Göran

F

F.d. 3581

Guest

Hej, alla
Måste bara sända ett inlägg om att detta är ju helt fantastiskt med de möjligheter som börjar öppna sig mellan medlemmarna med lite privata "ställplatser".

Helt underbart ----vilket teamvork!!!

Behöver någon stanna till utanför Kungsbacka nån gång så kan vi knö in en husbil hos oss.
El o vatten finns - latrintömning finns tex Shell i Sandsjöbacka.

Tyvärr inte alldeles vid pendeltåget - en liten promenad på ca 3km, kan bli nödvändig om det inte gåra att samordna transport med oss.

Vill man besöka Götet så går naturligtvis pendeln dit oxå - men åt det andra hållet.

Hälsningar

Anna o Dag

Toppen