• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny i husbilsklubben

Leena o Lennart

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
1065
Medlemskap
2025
:wink: Hej alla glada husbilare!
Tar tillfället att hälsa på Er alla, vi har varit medlemmar, ca en månad och hunnit läsa en hel del av Era intressanta berättelser och inlägg, Vi har nu haft husbil ett år efter att varit
mycket aktiva båtägare i 15 år. Sålde båten förra året och köptehusbil, har förstått att vi inte är ensamma om att sadla om från båt till husbil. Så i år har vi hunnit prova på husbilslivet ordentligt, reste inlandsvägen upp genom landet mot Lappland och Kiruna vidare via Västerålen till Lofoten, fantastiska platser speciellt i det underbara vädret som vi hade i sommras på dessa breddgrader. Efter 5 veckor och ca 600 mil var vi hemma i Värnamo igen. Efter några veckor på hemmaplan satte abstinensen in och vi drog ner till Tyskland och Moseldalen och vidare genom Aahrdalen med alla dessa fina ställplatser mitt i vingårdarna. Ni förstår att vi kommit in i husbilslivet på allvar, det var inte svårt. Har sedan varit ute i bilen varje helg och träffat många trevliga likasinnade. Vi kommer att deltaga på någon av de trevliga träffar som anordnas, det skall bli kul att träffas.
Ha det så bra Alla!
Hälsar Leena och Lennart Söderberg

F

F.d. 6238

Guest
Sv: Ny i husbilsklubben

Hej på Er L o L.
Välkommen till klubben och hoppas att vi skall ses på någon träff i det närmaste.

Det var en trevlig berättelse ni hade. Hoppas att abstinensen håller i sig, hälsar Monica o Kurt
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

F

F.d. 2774

Guest

Välkomna Leena o Lennart!!
Vi är oxå "gamla" båtägare som sadlat om, o smålänningar me´ så det var mycket gemensamt, hoppas att vi träffas på nån träff, nån gång! Vi var på vår första i helgen, i Köttkulla, och vi lär nog göra om det fler gånger. :D

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Välkomna till Husbilsklubben önskar vi i grannkommun. Ni kommer säkerligen ha stor nytta av all kunskap som delges av de mer erfarna på detta forum.

F

F.d. 9506

Guest

Välkommen till klubben. Jag nyligen skaffat husbil men är fortfarande båtägare. Hur jag ska hinna med bägge är en fråga. Men det får bli husbil vid sämre väder när sjön inte suger. Men kul att prova på husbilen med. Vi får se hur det slutar :swoon:

F

F.d. 55261

Guest

Välkommna till klubben ! Lite extra kul att läsa om er resa. Vi har nämligen gjort exakt samma rutt i sommar som varit. Moseldalen och Lofoten.Oj så vackert. I Lofoten fick jag
dessutom 6 torskar a´5 kg styck. Nybörjartur!

F

F.d. 52936

Guest

Välkommen, säger ytterligare två "gamla" båtägare och smålänningar

Vi köpte husbil i aug. åkte direkt en rundtur till släkten i Finland via Haparanda, det blev ca 400 mil. Fick blodad tand, la huset i malpåse för vintern och drog till varmare breddgrader, nämligen Spanien. Gu va gutt.

Befinner oss nu på en camping med namnet Castillo De Banos i La Mamola.
En liten håla mellan vägen och Medelhavet. En liten bygata två Barer en affär, det är det hela, med andra ord MYCKET lungt för den som önskar det. Halvbelagt, mycket träd och buskar med fågelsång kvällar och mornar. Stannar nog här ett tag efter att ha "rullat" i tre veckor.
GPS: N36 44 27.6 W3 18 04.9   

Vi har inte upplevt några av de "problem" en del är oroliga för, men man måste förståss vara mer uppmärksam än man kanske är hemma. Tjuvar & banditer har vi hemma också.

Här om natten fricampade vi på en strand ca 15 mil norröver, vi räknade till 58 husbilar av olika nationalitet. Lokala polisen körde runt flera gånger och hejade så där känndes det tryggt.

Ingema&Eila

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5322

Guest

:msn_heart:-ligt VÄLKOMMNA önskar jag och min make er till en fantastisk gemenskap. Hoppas ni kommer att trivas ...det gör vi! Hoppas vi ses någon gång på någon trevlig ställplats eller på vägen. Värnamo och Alvesta är ju "nästgårds".
// Mia & Lg

F

F.d. 55376

Guest

Hej
De verkar ha varit med ett bra tag eftersom inlägget är sen 2007:twitcy:
Men välkommna iallafall:D
Gun&Ronny

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025

Hör antagligen inte hit... MEN vilka härliga katter!! /Elisabeth

Alltså på Xzons köksbord.. Förlåt att jag la mig i! / Elisabeth

Senast ändrad:

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Hej! Vi har sadlat om från bil och husvagn till husbil 2010 och vi stortrivs!
Även vi är Smålänningar(från Lagan) hoppas att vi syns på vägarna framöver, det blir Elmia för oss på söndag!
mvh Birgittha och Mats i Mac Louisen
icon7.gif

Toppen