• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny husbils ägare

F

F.d. 24397

Guest
Hej alla där ute i Sverige har precis blivit med husbil en fiat rotec lift 662 2011.
Hoppas på att få lite tips och råd här på hemsidan.

:mcride:

Mats Svensson

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
10742
Medlemskap
2025
Sv: Ny husbils ägare

Hej och välkommen i gänget, roligt med nya husbilsbrukare. Här finns mycket att läsa och ha nytta av även lite annat också men de flesta inlägg och synpunkter är bra.
Mats

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Kul med fler i gänget, välkomna! Är själv fortfarande på första året med husbil och lär mej nytt hela tiden via Husbilsklubben.se. Det mesta jag kan idag om husbilar har jag alla hjälpsamma medlemmar i HBK att tacka för! Var inte rädd för att fråga, det är otroligt vad svar man kan få!

F

F.d. 538

Guest

Hej
Vad skönt att det finns fler som är nya husbilsägare, själva är det första gången för oss, vi har varken vana med husvagn eller husbil.
Det vi funderar på är om man kommer till tex en stad på kvällen för att sova, får man köra runt som galningar i stress för att få plats någonstans för att det är fullt. Hur gör man då, är det bara att köra vidare till nästa stad, säkert en urdum fråga. men frågar man inte så får man heller inga svar.

Anna o Marcus nya husbilsägare

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har god nytta av appen Mobil Life + utomlands och POIViewer med HBK:s husbilsplatser i Sverige för att lättare hitta ställplatserna. Med text och bild!

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Om det är fullt på en plats så brukar det alltid finnas vanliga parkeringar i omgivningen som man kan parkera på om man är för trött för att fortsätta.
Annars åker vi vidare till nästa ställe för det finns alltid lediga platser.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Välkomna :)

Vi är också nya med husbil utan husvagn eller campingerfarenhet. Efter 600 mil nere vid medelhavet har vi fyllt på vår erfarenhetsbank.

Använde ADAC's camping och ställplatsapp app för Android vid ett par tillfällen, fungerade bra. Annars stod vi efter vägen bredvid andra husbilar över natten.

Peter :)

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Vi har även stått på idrottsplatser, dom ligger oftast lite avskilt och på stora plana grusade parkeringsytor..

Skulle ställa oss vid en kyrka en sen kväll men vi tyckte det var lite makabert, oftast är det tomt på natten.. hua...:oops: men vi körde vidare!

Glömde skriva: Vi är också nya inom husbilsvärlden...

Senast ändrad:
Toppen