• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny Husbil ?

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej på er!
Tänker lite så här efter Elmia mässan!
Ny husbil är ju jättekul!
Men......
Den blir ju också " gammal " också efter några år!
Inte ser jag några super duper inventioner inte!

Nej.... för vår del behåller vi pärlan några år till innan vi börjar funderar på något nytt.
Men GRATTIS alla ni som skaffade ny husbil på Elmia :)
Hoppas ni blir nöjda !!

Vi stannar vid pärlan några år till :)
Nu är den 7 år ...... och gått ca: 6300 mil.
Går nog många år till!

Hoppas vi!:):)

Kram på er Hasse & Gisela

Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Ny Husbil ?

När vi hade köpt vår första husbil 2006 hörde vi att efter ytterligare två byten skulle vi ha den rätta bilen för oss. Det stämde!
Byte? Inte alls planerat, denna passar oss perfekt.

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

Nä inget nytt under solen , lite nya dekorer och nytt tyg .
Möjligtvis den med taksäng på längden över sittgruppen

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Det som skrämmer oss är alla rapporter om felen på nya husbilar. Vi har en Dethleffs på Alkochassi med Renaultmotor, 2008. Peppar peppar, ta i trä men den har faktiskt varit felfri till dags datum. Dessutom är vi grymt nöjda med planlösningen.

Till saken hör att vi bytt ut TV'n och all traditionell belysning i bodelen mot LED. Ett extra bodelsbatteri samt en solpanel på 100W.

Två extraljus fram, fyra bak (2+2) samt belysningen bak har jag satt Trefunktionslampor uppe och nere.

Bilen, som är vår första, har gått 9.500 mil på 7 år och vi är MYCKET nöjda. Och nej - vi ska INTE sälja eller byta.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Här är ytterligare en som håller med er!

När vi köpte husbilen 2007 så var det en betydande kostnad för oss. Jag tillhör inte den kategorin som kan lägga en massa läropengar när det gäller husbilar. Det gällde att försöka träffa så rätt som möjligt redan första gången! Vi trivs fortfarande mycket bra i den. Husbilen ligger i prisklassen 500-600.000. M.a.o. inget vad man kallar premiumbil. Frågan är dock vad en premiumbil innebär.
Jag sover minst lika bra som de ägarna. Duschen har ett stort utrymme så det kan inte bli bättre. Likadant med själva toaletten. Från det stora kylskåpet på 180l dricker jag sedan ett glas kall mjÖLk. Under markisen slappar jag som alla andra. Kvalitén är det inget fel på när det gäller bodelen. 300:- totalt under alla dessa år. Jag öppnade vattenkranen lite för fort efter en vintervila. Den "nysningen" kostade en packning. Så långt allt väl.

Tycker jag då att det är bortkastade pengar att köpa en premiumbil? Inte alls!!
Vi använder husbilen endast sommartid och även då under begränsad tid. Därför kan vi inte utnyttja den merkostnad som en bekvämare bil skulle medföra.
Sittgruppen i vår husbil är långt ifrån vad man ens kan kalla skön komfort. En anledning är att den ska vara bäddbar för 7 personer. Det har gått ut över dynornas form m.m. Det är bara att konstatera att vi alla har olika förutsättningar när det gäller husbilens användningsområde. Det är väl det som gör husbilsklubbens fordonsflotta så färgstark:)

Ursäkta mej Hasse och Gisela att jag blev lite långrandig i er tråd. Det blir så ibland.

Mvh Tommy F

Toppen