• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny husbil ?

F

F.d. 24650

Guest
Är på väg att införskaffa en husbil , men kan inget om sådana , finns det fallgropar och i så var ? Finns det någon checklista ?
Har fått vittring på en Fiat Euro Mobil 742 EBF 2004 modell för ett pris om 490000 , tycker det låter mycket
.har tittat på nätet , men inte funnit någon EBF bara EB är det någon som vet skillnaden ?
Vet någon något om den, har läst på nätet att före 2007 så hade dom trä i konstruktionen .
Är det fuktproblem med denna konstruktion eller ?Enligt nuvarande ägare har den varit i garaget med pressening
94 kw ca 125hk är det nog för denna tunga vagn .
Alla kommentarer och tips mottages med varmt hjärta .

F

F.d. 24650

Guest
Sv: Ny husbil ?

Tack lenmar

Den som du aviserade har visst en större sidodörr i sidan bak och det är inte helt fel , men framsätena är modernare i 2004 med armstöd.
Har tittat på den som jag fått vittring på . Inte fel storlek och inredning , passar frugan . Men lite för mycket pengar .
Har fått nys om en annan men 5000 mil för ungefär 400 000 det är bättre ,
samt lite annan inredning men i stort samma bil :)
Jag var mest ute efter tips om var man letar fel och brister inför köp. ingenting är perfekt .

MVH grön

F

F.d. 50075

Guest
Sv: Ny husbil ?

Köper du i Tyskland så kräv en total DEKRA besiktning av säljaren. På både bil och bodel.

Toppen