• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny husbil.

Erik & Anna-Stina

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6883
Medlemskap
2025
Ny husbil, förstagångs ägare behöver råd.

Hej!
Jag är på väg att köpa en ny husbil av märket Dethleff Magic Edition Black. Då jag aldrig har haft en husbil innan och kan ingenting om husbilar undrar jag om detta är ett vettigt köp. Jag har läst att idag har nästan samtliga bilar Al-ko chassi, denna bil har inte detta, bra eller dåligt? den bil som jag tittar på har automatlåda bra eller dåligt? Jag har en massa frågor men vi börjar med dessa.
Mycket tacksam för svar
Mvh Svarten i Varberg.

Senast ändrad:

Osvald

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2501
Medlemskap
2021
Sv: Ny husbil.

Hej Svarten!
Jag har en sådan bil som du funderar på. Hämtade den ny i mars 2009, den har nu gått 2 100 mil utan problem. Vi valde modellen med såkallad drottningsäng och vinterpaket med Aldevärmare vilket är mycket behagligt. Det enda som är något negativt är toautrymmet som är något trångt med ett litet tvättställ som sitter placerat så man stänker ned toan, i övrigt är vi mycket nöjda men jag saknar automatlåda.
Det är med andra ord ett bra köp.
Hälsningar
Osvald

F

F.d. 53056

Guest
Sv: Ny husbil.

Hej!
Vi köpte våran bil augusti 2009. Vi har en 160 hk, manuell låda. 2 enkelbäddar.
Vi tycker att den är kanon rakt igenom. Ser inte toalettutrymmet som något problem.
Den starka motorn är helt suverän, dricker 1 ltr./ milen.
Med andra ord, ett perfekt köp. Hoppas vi ses ute på vägerna.
Hälsningar
Jonas o Majvor

Toppen