• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny Husbil

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
I morgon är det dags att hämta vår nya husbil hos Tumbo, känns lite konstigt i dessa tider då allt sätts på sin spets. Känner en stor ödmjukhet att kunna göra detta i en tid då unga familjer sitter på banken och gråter efter uppsägningar och köpt nytt hus och ska nu sälja sitt gamla. Trots 63 års ålder så är jag pirrig precis som de va innan tomten kom på jularna när man var liten. Hoppas innerligt att vi löser de problem vi har framför oss nu. Hoppas ni alla kan hitta glädjeämnen i vardagen och se fram emot nya äventyr med våra husbilar. Det ska bli spännande att gå från 9m husbil till Plåtis.
Sköt om er och hoppas att ni gläds med oss när Tomten kommer i morgon.
Jag har aldrig slutat tro på Tomten
Glädjen
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Om man får vara nyfiken, vad blev det för Plåtis ?
Misstänker att du har gjort en grundlig marknadsundersökning innan du bestämde dig.
Vore kul och veta hur du tänkte vid valet av just din Plåtis.

Anledningen, jag är i samma ålder som du och har haft en stor Concorde tidigare och har precis bytt till en Plåtis.

//T
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Vi hade en Pilote G741J. Stor fin bil utan taksäng.
Årsmodell 2017. "Bara" 7,5m, 2,38m.
Hustrun ville inte köra denna stora bil.
Var på ÅF-träff, och ABSOLUT INTE byta bil.
Det blev en Plåtis. Pilote V630J, med långbäddar.
Jag var lite skeptisk efter bytet, men efter en sommar I Danmark,
så kändes det helt rätt.
Dessutom fick jag en förare på köpet!!
Lycka till med Plåtislivet, det är toppen!!
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Så snarlik inredning, nästan som vår Malibu 640 LE Charming GT.
Inskjutbar toalett, stor dusch, dubbelsängar, matbord som går att flytta ut etc.
En sak som imponerar är den stora uppfällbara avställningsytan vid köket.
Tror att Malibu:s uppfällbara bord bara är hälften så stort.

Just nu är det inte så roligt för oss, trots en ny Plåtis på gatan.
Vi sitter i karantän med utegångsförbud i Spanien och utegångsförbudet är inget man trotsar.

Man fick dock några dagar på sig att göra en transfer resa ut genom Spanien men eftersom Plåtisen har portugisiska plåtar samt att jag har ett svenskt pass med ett provisoriskt portugisiskt körkort som dessutom har löpt ut och ännu inga utfärdade registreringspapper på Plåtisen så kändes det lite väl osäkert att ge sig av.

Så nu får den stå orörd på gatan tills allt elände är över.

//T
 
Senast ändrad:

Krister_L

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
29450
Medlemskap
2024
I morgon är det dags att hämta vår nya husbil hos Tumbo, känns lite konstigt i dessa tider då allt sätts på sin spets. Känner en stor ödmjukhet att kunna göra detta i en tid då unga familjer sitter på banken och gråter efter uppsägningar och köpt nytt hus och ska nu sälja sitt gamla. Trots 63 års ålder så är jag pirrig precis som de va innan tomten kom på jularna när man var liten. Hoppas innerligt att vi löser de problem vi har framför oss nu. Hoppas ni alla kan hitta glädjeämnen i vardagen och se fram emot nya äventyr med våra husbilar. Det ska bli spännande att gå från 9m husbil till Plåtis.
Sköt om er och hoppas att ni gläds med oss när Tomten kommer i morgon.
Jag har aldrig slutat tro på Tomten
Glädjen
Är nybliven husbilsägare, så pass nybliven att jag inte ens hunnit hämta bilen. Tittade runt såväl länge som väl efter en "plåtis" men hittade inget som passade mig eller min budget sådär direkt. Har amputerat högerbenet vid knäet, så en automatlåda är ett krav. Fastnade så småningom för en Bürstner T-star 710 årsm 2006. men en "plåtis" står fortfarande på önskelistan. Jag får testa mig fram lite för att se om husbilslivet passar mig (och kära hustrun) och då kanske så så småningom byta upp mig lite. Väl mött på vägen eller på väg.

// Krister
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Är nybliven husbilsägare, så pass nybliven att jag inte ens hunnit hämta bilen. Tittade runt såväl länge som väl efter en "plåtis" men hittade inget som passade mig eller min budget sådär direkt. Har amputerat högerbenet vid knäet, så en automatlåda är ett krav. Fastnade så småningom för en Bürstner T-star 710 årsm 2006. men en "plåtis" står fortfarande på önskelistan. Jag får testa mig fram lite för att se om husbilslivet passar mig (och kära hustrun) och då kanske så så småningom byta upp mig lite. Väl mött på vägen eller på väg.

// Krister
Det blev en Rapido V62, fastnade för den luftiga inredningen och att köket var placerat som på större husbilar. Bilen känns mycket lättkörd med den nya automatlådan. Går från Niessman Arto 88F.
Kommer rapportera lite hur det funkar längre fram
Lev Väl
 
Toppen